Trenger hjelp! hvordan lager man kokosnøtthuler?

Jeg skal lage kokosnøtthuler, siden jeg har hørt at det kan være fint for palettciklidene mine.
Men problemet er da at jeg ikke vet hvordan jeg kan lage det!
Og hvor jeg kan kjøpe det!
Har noen bilder eller oppskrift?

Blir glad for ALLE tips! =)

mvh
BIGBrother
kutte de i 2
skrape ut mest mulig innmat
deretter koke de en liten stund og fjene restene av innmaten.

kan lage inngangen før eller etter koken

ikke alle butikker fører kokosnøtter for tiden. det er enklere nærmere jul om jeg ikke tar feil men det er alltids noen butikker som har nøtter nå og vil jeg tro


Kokosnøtter pleier Meny etc. å ha. Her nytter det ikke å sjære den i to, du må sage, de er stein hard.

Ellers så gjør du som er blitt fortalt deg, men igjen når du skal lage hull i nøtta så må det sages hull.
jeg burde skrevet at de må sages ja ellers kan du fort miste en finger eller to i forsøket .

bra du passer på meg 2nelise )
hadde jeg hvert deg hadde jeg kjøpt dem på keiser eller sånne butikker som driver med eksotisk mat der får man dobbelt så store kokosnøtter enn det man får på en helt vanlig matbutikk.
Kjøp de på en innvandrerbutikk. Jeg bare slenger de hardt i betongtrappa ute. Da går de i et par biter. Henger de først opp til fuglene ute som spiser dem rein for kokos og så koker jeg de peneste eksemplarene jeg kan bruke. Ser mer naturlig ut syns jeg når de går i stykker enn å sage dem rett i to med rundt hull som dør...

Se på dette karet mitt, der bruker jeg 2 nøtter som er "slengt" i stykker
...Om mulig villle jeg kanskje investert noen kroner i en hullsag fra Biltema e.l., da jeg føler det gjør jobben veldig mye enklere pluss at du ender opp med et bedre resultat...Dersom du ønsker åpningen helt nede mot substratet, som på bildet, så anbefaler jeg deg og gjøre dette før du deler nøtten....Enklere slik...[External Image]

...Jeg pleier dele nøtten før jeg koker den, og tar en liten kniv (à la grønnsakskniv) og lager striper i kjøttet...Deretter kan du bare vippe ut biter av disse stripene, og da blir skallet helt tomt uten at det blir noe rester i det hele tatt...
Jepp mangler, "i like your nuts", hehe. Nå er jo gutten bare 12 år, men han har sikkert en far eller noe som har en sag og kan hjelpe han
Takk for svar alle sammen! =)

Jeg kan sage. =)
Hvem 12'åring kan vel ikke det!!
Blant de over 100 akvarierelaterte artiklene som finnes her på AF finnes også en om hvordan man kan lage huler til fiskene sine.

Jeg må innrømme at jeg gikk for den enkle løsningen og kjøpte disse. Betalte gladelig litt for å slippe alt arbeidet. Det er forresten ikke mose på de når du får dem
Tante Astrid
Jeg må innrømme at jeg gikk for den enkle løsningen og kjøpte [URLBLOCK1]. Betalte gladelig litt for å slippe alt arbeidet. Det er forresten ikke mose på de når du får dem ;)


Huhh.. Jeg syns 40 spenn er mye å gi for ei nøtt du får for 5-10 kr stk. på innvandrerbutikkene Men det er klart, nøtta er jo klar til bruk for den prisen og det er kanskje verdt det
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap