Ancistrusene spiser ikke!!

Hei, har ett par ancistrus i 54 literen. disse er ca 3-4cm og jeg har hatt de i ca en uke. jeg prøver å mate di med malletabletter annenvær natt etter att lyset slukkes men om morgenen er det bare en grønn guffe på bunnen og mallene ser ikke ut til å ha rørt den. er dette normalt for ancistruser i startfasen eller bør jeg gjøre noe??

mvh: pk
Prøv heller å feste en agurkbit eller squashbit på en gaffel. Da ser du veldig godt hvis de har vært og spist. Det kan hende at de har vært og spist av tabeletten og at det er restene som ligger oppløst igjen.

Også mye lettere å fjerne resten av agurkbiten neste dag enn en oppløst tabelett.
Plussmedlem
Per Kristian Pettersen
jeg prøver å mate di med malletabletter...

Tablett i flertall?
To ancistrus på 3 - 4 cm spiser ikke mange tabletter. Det holder med én. Del den gjerne i to slik at de får hver sin del.
Hva slags tabletter er det du har?
jeg skal prøve med agurk. tablettene er : JBL novo fect

jeg ga bare en halv i går kveld, men grra var ganske mye større en tabletten hadde vært. men regner med at den utviuder seg i åvergangen til gørr.
Det er ikke alltid mine ancistrus spiser malletabletter heller, de foretrekker alger rundt i karet.
Tror ikke du trenger å bekymre deg ennå i hvertfall
Ok. agurk var heller ingen suksess da denne ble urørt over natten.

lar dem spise alger jeg, blir vel sikkert sultende ettervært og da får de kansje sansen for malletabletter
Tilfeldig bekjentskap
© Arnt Olav Vullum
Reklame for plussmedlemskap