Valg av fisk i 63-liter

Hei,

Er helt fersk og skal fylle opp et lite akavarium som barna har fått. Etter råd fra dyrebutikken inneholder det nå 5 platy og 5 neontetra. Akvariet har surret og gått ca 5 uker, de siste 3 ukene med fisk.

Jeg antar at vi etter hvert kan ha noen fisk til, men hvilke og hvor mange foreslår dere?

Velkommen til en flott hobby.
Her er entråd som tar opp de samme spørsmålene.
Jon
Hei.

Det er veldig mangen i dyrebutikker som ikkje kan nokon ting om fisk, dei vill bare selge uten at dei tenker på korleis fisken har det. Så det er lurt å skjekke her på AkvaForum.

Om eg hadde vert deg trur eg at eg ville ha kutta ut dei neontetraene. For dei må vere minst 10 individer for at dei skal trives. Men det eg meg da har hatt neontetra noen ganger før men syst ikkje det var noe.

Eg vill heller anbefale deg å ha litt meir levendefødere, noen guppy, platy og molly. Om du har 3 av hver sort er den nesten garantert at du får yngel med dei, og det er jo altid kjekt med yngel. Det kommer til å bli veldig fult i akvariet etter noen måneder men då er det bare å legge dei ut på Rubrikk her inne så får du helt sikker solgt dei, så tjener du litt penger og ;=)

Eg ville også hatt ein ancistrus eller noen eplesnegler får å holde akvariumet reint, og kanskje noen Corydoras arter.

Det er mitt forslag.
Det er helt sikker noen som har andre forslag også. Det finst veeeeldig mangen typer fisk.

Her er det ein liste over alle fiskene som passer i akvarium på 60 liter og mindre

[URL=http://akvaforum.no/akvarium_search.cfm?size_from=60&size_to=63&aquariumtype_id=]Her kan du se på korleis dei akder som har akvarium på 60 liter og kva fisker dei har i dei [/URL]
Det er kanskje det beste ?

Eg vill også anbefale deg å lese her. For er er det mye nyttig om vanverdier, foring, opsart av akvarium, osv.

Der var du før meg Jon Bruce.
Eg er ikkje den som skriver fortest på datamaskinen. Du ser at det tok meg ca 10 min for å skrive det.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap