Spørsmål om indisk glassmalle

Lurer på om indiske glassmaller går med kampfisk jeg?
Og, går det an å ha noen på 5-6 cm i 64'literen min og så flytte dem til større kar når de vokser til, eller bør jeg legge fra meg den tanken?
Jeg har selv en stim på 10 stk i en 250L og de tar plass når de er ute og stimer. Nå er mine 10-12 cm, men jeg ville ikke hatt denne type fisk i 64L.
Det ville vært for en veldig kort periode i såfall. I basen står det at de bør ha 100L. Det syns jeg personlig er for lite for en stimfisk som kan bli opp til 15 cm.
Jeg har hatt mine i et par år nå og det er en veldig fredelig og tilbakeholden fisk. Jeg har aldri prøvd den med kampfisk, men kan ikke se noe problem med å holde de i samme kar. De trives også i samme type vann
Vel, nå har jeg ikke planer om et større kar med det første, så må nok slå fra meg den tanken, desverre Men kan du likevel fortelle litt om dem, for jeg skal ha glassmalle en gang i fremtiden når økonomien ikke avhenger av stipend
Hos meg er det en veldig tilbakeholden fisk, kommer kun fram når det er mat, noe som er synd for det er en vakker fisk som også stimer veldig godt.
Det virker heller ikke som de er nervøse for de spiser gjerne av hånda og kommer fram når jeg romsterer oppi karet. Nyskjerrig. De skal være dagaktiv, men hos meg oppfører de seg som en klassisk nattaktiv fisk. Så snart siste lampe har slokket popper de fram!

Har snakket om dette på forumet og andre har også opplevd dette, mens andre igjen sier de er framme mye. Tror det kommer litt an på innredningen. Jeg sørger for at alle fisk skal føle seg trygge og ha plasser de kan gjemme seg bort. Kanskje jeg har gitt dem litt for mange gjemmesteder
De virker veldig hardføre også.
Takk, da vet jeg det=) Har veldig lyst på denne fine fisken. Må se å få kjøpt meg større kar snart
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap