Fjerne alger

Hei er det noen som har tips ang fjerning av alger fra juvels bakgrunner,eks rock og root? karet har gått i ca 5 mnd,det har både sae og ancistrus men de har ikke spist de opp,er det noe som kan brukes uten å skrape av annet enn algene,event tabeletter eller noe,(hadde i algetabl.en gang, liten bedring).Algene kom pga mye sollys,har nå ordnet det med en persienne,har også endret lys i karet til ca 7,5t i døgnet.(det er ikke alger på glass eller planter,bare på bakgrunn).
tyssen
Hei er det noen som har tips ang fjerning av alger fra juvels bakgrunner,eks rock og root? karet har gått i ca 5 mnd,det har både sae og ancistrus men de har ikke spist de opp,er det noe som kan brukes uten å skrape av annet enn algene,event tabeletter eller noe,(hadde i algetabl.en gang, liten bedring).Algene kom pga mye sollys,har nå ordnet det med en persienne,har også endret lys i karet til ca 7,5t i døgnet.(det er ikke alger på glass eller planter,bare på bakgrunn).



Hvorfor fjærne algene da? Akvarier skal ikke være sterile heller, og litt grønne alger på bakgrunnen vil jo bare gi akvariet et mere naturlig look Er no min mening da.
Fjerne alger
Hei,er enig at det bør være noe alger,men jeg kjøpte denne bakgrunnen da det lignet en fjellklippe med rot inntil,dyr var den også(derfor ønske om å prøve å fjerne de)jeg liker den best uten alle algene.
Jordan vet hvordan
tyssen
Hei er det noen som har tips ang fjerning av alger fra juvels bakgrunner,eks rock og root? karet har gått i ca 5 mnd,det har både sae og ancistrus men de har ikke spist de opp,er det noe som kan brukes uten å skrape av annet enn algene,event tabeletter eller noe,(hadde i algetabl.en gang, liten bedring).Algene kom pga mye sollys,har nå ordnet det med en persienne,har også endret lys i karet til ca 7,5t i døgnet.(det er ikke alger på glass eller planter,bare på bakgrunn).
Bruk jordan skurebørste,den kommer ganske bra til i kriker og kroker. Men den må vere ny selvsagt.
Fjerne alger
Hei og takk for tipset,skal omgående skaffe meg en slik.
Da vi dro på ferie i sommer stod akvariet uten mating i 14 dager. Da vi dro var det rikelig med alger der og da vi kom hjem var tanken gullende ren. Ingen fisker var sultet i hjel!!!
En oppvaskbørste vil nok gjøre nytten.
Og kanskje litt filtervatt?

Edit, ett tips; Skift noe av det skittne vannet når du har skrubbet av algene.
Fjerne alger
Takk for flere tips,skal prøve de alle,har prøvd noe med skuresvamp uten såpe selvfølgelig",men uten synlig bedring(kansje de er kommet for å bli)
Mindre timer belysning eller mørkelegging en periode hjelper (ingen lys ingen alger). Eller du kan plante mer planter i karet (og være forsiktig med plantenæring hvis du bruker det).
høytrykksspyling .. med varmt vann
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Selstad
Reklame for plussmedlemskap