- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Ancistrus sp som er sporløst borte! i allverden
Ancistrus sp som er sporløst borte! i allverden
Kan ikke skjønne hvor i allverden han er blitt av. Den var den minste av de to vi kjøpte torsdagen. Har sett under dekorasjoner, på bunnen, i filteret på toppen. Ser den andre ofte.
Den kan vel ikke gå inn i filteret fra der strømmen kommer?
Har sjekket på gulvet. Ingenting.
Fatter og begriper ikke hvor den har tatt veien.
Den kan vel ikke gå inn i filteret fra der strømmen kommer?
Har sjekket på gulvet. Ingenting.
Fatter og begriper ikke hvor den har tatt veien.
Postet 30.09.08 kl 15:14
Postet 30.09.08 kl 15:20
Som Shlush sier, hvis den har død, og du har snegler blir den fort borte.
Men kan nevne at på lørdag hadde det samme dillemaet med en av mine Ancistrus. Jeg skjekka under røtter inni huler og bak pumpa, fant den ikke, den eneste jeg fant vare en haug av yngel. Nevnte Ancistrus dukket opp i går igjen. De er veldig flinke til å gjemme seg
Men kan nevne at på lørdag hadde det samme dillemaet med en av mine Ancistrus. Jeg skjekka under røtter inni huler og bak pumpa, fant den ikke, den eneste jeg fant vare en haug av yngel. Nevnte Ancistrus dukket opp i går igjen. De er veldig flinke til å gjemme seg
Postet 30.09.08 kl 15:24
Postet 30.09.08 kl 15:26
Christine91Som Shlush sier, hvis den har død, og du har snegler blir den fort borte. Men kan nevne at på lørdag hadde det samme dillemaet med en av mine Ancistrus. Jeg skjekka under røtter inni huler og bak pumpa, fant den ikke, den eneste jeg fant vare en haug av yngel. Nevnte Ancistrus dukket opp i går igjen. De er veldig flinke til å gjemme seg
Kan de forandre utseendet såpass mye at de forsvinner i grusen?
Spiser de beina/brusk også?
Postet 30.09.08 kl 15:28
Endret: 30.09.08 kl 15:30
Postet 30.09.08 kl 15:32
Velkommen i klubben! Ancistruser forsvinner sporløst rett som det er! Spesielt når de er små! Mine var inni pumpa, bak bakgrunnen, gjemte seg inni og bak røtter, i mørke kroker... Ja egentlig alle steder jeg ikke kunne se de! Men stort sett så dukker de opp igjen! Sånn helt ut av det blå! Jeg ville bare tatt det med ro jeg... Hvis du er helt desperat (sånn som jeg var når jeg ikke hadde sett min på noen dager) så venter du til karet er mørkt... Og finner fram lommelykta! Da skal du se det kommer fram noen krabater som tror de hadde klart å gjemme seg for matmor!!!
Lykke til!
Lykke til!
Postet 30.09.08 kl 15:40
SnehvitVelkommen i klubben! Ancistruser forsvinner sporløst rett som det er! Spesielt når de er små! Mine var inni pumpa, bak bakgrunnen, gjemte seg inni og bak røtter, i mørke kroker... Ja egentlig alle steder jeg ikke kunne se de! Men stort sett så dukker de opp igjen! Sånn helt ut av det blå! Jeg ville bare tatt det med ro jeg... Hvis du er helt desperat (sånn som jeg var når jeg ikke hadde sett min på noen dager) så venter du til karet er mørkt... Og finner fram lommelykta! Da skal du se det kommer fram noen krabater som tror de hadde klart å gjemme seg for matmor!!! Lykke til! ;)
Hehe. Blir litt deperat ja Lurer p å om jeg så to stk nå, men er ikke helt sikker. Slo av lyset på akvariumet og tok igjen persiennene. Den/de svømte fra to kanter fort, men er ikke sikker.
Takk!
Greit å være i en klubb
Postet 30.09.08 kl 16:10
Postet 30.09.08 kl 17:57
Postet 01.10.08 kl 20:00
Postet 01.10.08 kl 20:07
Postet 02.10.08 kl 10:26
Postet 02.10.08 kl 18:27
Endret: 02.10.08 kl 18:27