Hei igjen!!!

Med gledde kan jeg si at etter litt over av en dag som jeg har hørt på dere har fåt mye bedre resultat i min akvarie!!!Men lure på noe nitt,Jeg har redusert matt kvote til mine fisk,dekke til akvarie,og skal snart ned med ny van prove for å se hvordan de går med nytriten,men for det jeg kan se trur det er hvorte
No,trur jeg at resultad av å ha litt sultene fisk i akuarie er at tre av mine neon tetra har blitt spist,og snakke om at di har blitt spist for det har forsvant utten å gi fra seg noen teing.Er det riktig det jeg trur???Her sende nye bilder av akvarie tatt igår kvel.
Neontetra er mat for mange fisk, så du må tenke litt på om du kan ha dem eller ikke. Hvis de blir spist så bør du absolutt ikke ha dem.

Akvariet ditt ser flott ut forresten
Her sett noe nitt!!!
Hvar nett opp nå å set hvilken filter tipe jeg hadde,alt er for nytt for meg.Det vise seg å vare ett AM~TOP EXTERNAL FILTER.Det ble sagt til meg i butikken at den ta mellon 200-250 liters.Er den ett godt filter?Men så nå nor jeg skjeket de så opdaget jeg at slangene var fulle av noe smot priquene de så utt til å vare hvite.Er dette noe falig eller er det helt normal?Også løre jeg når trenger jeg gjøre rent i filteret?Den har gåt i to uke snart.
Plussmedlem
Et utvendig filter som er beregnet for 200-250 liter burde være bra til 110 literen din.
Kommer selvfølgelig an på hva slags filtermateriale du har fylt AM-TOP'en med.

Filteret skal ikke gjøres reint med mindre det går tett (eller har merkbar redusert sirkulasjon).
Selv har jeg utvendige filtre som ikke har vært åpnet på snart et år.
Svar om filtere
Jeg filte på vare en del i filtere.de sa i butikken at jeg trengte ikke mer forde min akvarie var på vare 110 liters.de ga beskje om å fylle på y en av skolene son punpe har med noe son heter aquacil,sakal vare noe brent leire sylinder.Trur dere at det er nok?Hva med det prikene som jeg fant i slangene,er det normal da?
Plussmedlem
Jeg skjønner ikke helt hva du skriver, så unnskyld meg hvis jeg svarer feil...

Er det slik at du bare har fylt opp den ene kurven med Aquacil?
Jeg synes du bør fylle alle kurvene i filteret.

Aquacil er kun keramikkrør fra produsenten Prodac.
Dette gir ikke mye filtreringsegenskaper.

Antar at det er minst en kurv til?
Anbefaler deg at du fyller noe slikt fra Eheim i den/de andre kurven(e).

De hvite prikkene trenger du neppe å bekymre deg for.
De vil etterhvert bli belegg i slangene. Slangene må renses eller skiftes hvis belegget blir så mye at det hindrer vannet.
Er det gullfisk du har sammen med neontetraene? Gullfisker spiser neontetraer om de er sultne eller ikke..
Hvet ikke hva son kjer... mine spørsmol ble vorte
Hei igjen.Jeg lure på:Hva skal jeg gjøre med mine 4 grabide guppi?Det ser ut at noen av det har faktisk fød før forde for en lite uke siden fant jeg en litte i plantene som jeg klarte å ta tak i han.Den vokse å ble stor,men hvis jeg får nye,kunne jeg sette de sammen med den andre?Er det noen som hvet hvor lang tid de guppiene går gravide?

Nå har du spurt om det samme i 3- 4 tråder. Anbefaler deg å holde deg til den ene tråden, jeg har slettet alle de andre.
Det er ikke lov å poste flere tråder ang samme tema

Her er den første guppy- tråden din.
Beklager så mye!!!
Jeg skjente ikke alt hvorfor det vare ble vorte,jeg er helt ny med alt dette.Derfor spør jeg her i dette forum.Fikk beskje om å lage ny tråd om det var noe nytt jeg skulle spør men løve å brukke denne frem over.Beklager så mye enda en gang,det var nok en misforstoelser,son du sikkert ser jeg er ikke norsk og alt er ikke let for meg.Men håper noen kan hjelpe meg for det om.
Gull fisk og teleskåp øye har fot hvite prike!!!
Hvet ikke helt om det kommer at vannet blt litt for varm av å ha ett tepe over på grun av jeg hadde list til å få det slut med alger i akvarie.Er dete riktig eller trengerjeg å gjøre noe med det? Håper på å få svar snaret mulig.
Har fiskene fått hvite prikker må de medisineres. Den beste medisinen er esha exit Den kan du hvert fall få kjøpt på nettbutikker (tropefisk blant annet). Om den selges i lokale dyrebutikker vet jeg ikke.
Takk
ta ikke det lang tid å få det fra nett butikken?

Tropefisk sender veldig kjapt, er vel postgangen som bruker tid- ikke butikken. Selvsagt hvis de har de varene man ønsker inne.

Men mange bruker varmekur for å kurere hvitprikk, du finner endel info her og hvis du søker etter hvitprikk i forumet.

Hvitprikk- søk
Teppet gjør ikke vannet for varmt, siden lyset jo er slukket av og varmekolben slår seg av når det er varmt nok. Er det alikevell for varmt, bør du sjekke at varmekolben er riktig innstilt.

Elin: Såvidt jeg forstod, var det prikker i vannslangen til filteret, ikke på fiskene.

Det serut til at vannet ikke er helt bra, har det vært tåkete lenge?

Anbefaler at du bytter endel vann, kan kombineres med mørklegging(mulig det var derfor du hadde brukt teppe?)
Ja
Ja,jeg hadde problemer med nytriten,men det har blet helt fint nå.Prøver på fredag var hel gult så de på butikken sa at alt er fint nå.Vannet er også nesten helt perfek nå,litt alger hadde jeg igjen derfor deket jeg akvarie med pled.Igor når jeg kommet hjemm opdaget jeg det hvite priker på gull fisken og teleskåp øye,kan ikke se noe på det andre fisker ennå.
Plussmedlem
Mayte Johannesen
Er det en tipe tetra?

Ja, en Keisertetra.
Er det mulig???
Jeg har ett nytt spørsmol. Hvil ta utte den gulle fisf og den telleskåp øye til enn ny bølle,trenger jeg å ha punpe og helle den proses med den før jeg flytte in fiskene?Jeg har forklar at den har noe flekker men etter jeg har sett nærmere på de er i ikke sikkert at det er parasit eller sopp de har.Det klor ikke og puster hel normal,og flekken er ikke helt hvit men sølv ertlik,så hvet ikke helt hva jeg skal gjøre?Og som jeg sa før også her flere guppier med føddelse i gang å da kan ikke de to vare der i akvarie,de smøer ble vare spist.En til ting,jeg har et fontene utte i hagen,skal sette bilde av den.Kunne jeg har det utte i fontene fra våren av?Den har vart vigd i to år og alt av steiner og punpe og alt har vart i siden.Men en tin den ble dyp frisse om vinteren,da tenker meg at de fiskene kan ikke vare utte,eller?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap