- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Artig med akvarium
Artig med akvarium
Datra mi fikk et 22 liters akvarium til bursdagen. Det har 8 neonfisk, 5 små "gullfisker" Ikke sikker på hva de heter, men de er orange med svart hale. Har også 2 maller. anti et eller annet Kaller de Antikrist jeg
Spørsmålet er den ene Antikristen ligger stort sett rolig som jeg har sett at de bruker å gjøre, men den andre svømmer i full fart rundt og rundt hele tiden. sikker flere hundre runder hver dag. Bruker de å være sånn eller?
Nesten så jeg fikk lys på et større akvarium selv på stua nå. Ganske bra underoldning gitt.
Spørsmålet er den ene Antikristen ligger stort sett rolig som jeg har sett at de bruker å gjøre, men den andre svømmer i full fart rundt og rundt hele tiden. sikker flere hundre runder hver dag. Bruker de å være sånn eller?
Nesten så jeg fikk lys på et større akvarium selv på stua nå. Ganske bra underoldning gitt.
Postet 14.10.08 kl 21:08
Postet 14.10.08 kl 21:31
Endret: 14.10.08 kl 21:32
Jepp er slike ja. Mulig det er for lite akvarium, får vel flytte over noen fisker når jenta ikke ser det om det blir kjøpt et til. Ser ikke ut som de har trangt om plassen heller da. Er ikke store krabatene synes jeg. Tenkte uansett på noe rundt 100 liter på stua. Får scanne bruktmarkedet litt å se hva man finner.
Postet 14.10.08 kl 21:48
Endret: 14.10.08 kl 21:49
Postet 14.10.08 kl 23:23
Hei du
jeg ler litt jeg å nå!!
for jeg kjøpte et kar til min sønn på 37l, syntes antagelig det er mere spennde enn han! så begynte det å yngle som bare det, så da måtte jeg jo innvistere i ett til kjøpte ett litt større på 54l!
dette er så utrolig gøy at nå kommer det snart to kar til!!
jeg føler meg som en drit unge, men fy så artig det er!!
for jeg kjøpte et kar til min sønn på 37l, syntes antagelig det er mere spennde enn han! så begynte det å yngle som bare det, så da måtte jeg jo innvistere i ett til kjøpte ett litt større på 54l!
dette er så utrolig gøy at nå kommer det snart to kar til!!
jeg føler meg som en drit unge, men fy så artig det er!!
Postet 14.10.08 kl 23:34
ting skjer fort ja, kjøpte mitt første kar på 120l for en mnd siden ca, og nå har jeg et palettciklidepar som har fått 20-30 frittsvømmende yngel for få dager siden. og nå for en times tid siden kom naboen og la over ei gravid platymor i et føde/ynglekar på 10l jeg har stående, og har så langt klemt ut 9 små også. får se hvor mye som overlever den neste uka, men ser ut til å bli mye smått her framover!
edit: er det noen som vet hvor lenge jeg bør la mor ligge oppi med sine nyfødte før hu slippes tilbake i storkaret igjen? vil ikke hu skal begynne å spise sine små heller..
edit: er det noen som vet hvor lenge jeg bør la mor ligge oppi med sine nyfødte før hu slippes tilbake i storkaret igjen? vil ikke hu skal begynne å spise sine små heller..
Postet 14.10.08 kl 23:40
Endret: 14.10.08 kl 23:41
jeg vet ikke hvor lenge de bør ligge der å vil også vite det!!
jeg fikk yngel fra to foskjellige fisker for ca en uke siden å der er det desverre bare en liten igjen!
er så ny at jeg greier ikke helt å se når de er med yngel så hvis det finnes bilder som viser meg forskjellen å hva jeg skal se etter kan jeg kanskje redde noen neste gang!
har guppy og platy bl,a
jeg fikk yngel fra to foskjellige fisker for ca en uke siden å der er det desverre bare en liten igjen!
er så ny at jeg greier ikke helt å se når de er med yngel så hvis det finnes bilder som viser meg forskjellen å hva jeg skal se etter kan jeg kanskje redde noen neste gang!
har guppy og platy bl,a
Postet 14.10.08 kl 23:45
Postet 15.10.08 kl 11:56
ja er det som er problemet, jeg er så ny i detta at jeg viste ikke engang at hun var med yngel! så de kom i akvariet sammen med all den adre fisken!
driver å skal ha tak i ett lite kar som jeg kar bruke til yngel!
men nå må jeg virkelig studere fisken min hver dag!
for jeg vet ikke helt hva jeg skal se etter!
driver å skal ha tak i ett lite kar som jeg kar bruke til yngel!
men nå må jeg virkelig studere fisken min hver dag!
for jeg vet ikke helt hva jeg skal se etter!
Postet 15.10.08 kl 12:59
Postet 15.10.08 kl 17:52