- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Fisker dør
Fisker dør
heisann......
jeg lurer på en ting og det er
jeg har noen fisker i et 110l
og ofte dør fiskene jeg skønner ikke koffer for
vannverdier og alt er fint men de dør nesten helle tiden
jeg forstår ikke koffer for de krangler heller ikke
men jeg hadde en sykkdom og mangen av fiskene var syke så skjøpte
jeg noe sån medesin greie og gide de det i fem dager så var de friske igjen men nå dør de nesten helle tiden og jeg lurer på koffer
jeg lurer på en ting og det er
jeg har noen fisker i et 110l
og ofte dør fiskene jeg skønner ikke koffer for
vannverdier og alt er fint men de dør nesten helle tiden
jeg forstår ikke koffer for de krangler heller ikke
men jeg hadde en sykkdom og mangen av fiskene var syke så skjøpte
jeg noe sån medesin greie og gide de det i fem dager så var de friske igjen men nå dør de nesten helle tiden og jeg lurer på koffer
Postet 25.10.08 kl 20:45
Postet 25.10.08 kl 20:49
Postet 25.10.08 kl 20:53
Postet 25.10.08 kl 20:54
Postet 25.10.08 kl 20:58
Du skriver fortsatt ikke hvilke vannverdier du har målt.
Har du målt f.eks. nitritt og ammoniakk?
Medisinen du har brukt er levert av Prodac. Denne dreper filterbakteriene dine. Det fører videre til andre problemer enn selve sykdommen...
Hva slags filter har du i karet ditt? Og hvor lenge har filteret vært i bruk etter behandlingen med medisin?
Har du målt f.eks. nitritt og ammoniakk?
Medisinen du har brukt er levert av Prodac. Denne dreper filterbakteriene dine. Det fører videre til andre problemer enn selve sykdommen...
Hva slags filter har du i karet ditt? Og hvor lenge har filteret vært i bruk etter behandlingen med medisin?
Postet 25.10.08 kl 21:09
Postet 25.10.08 kl 21:39
Jeg har på følelsen at jeg gjentar meg selv...
Har mistanke om at du har problemer med vannverdiene.
Hvis du ikke har nitritt- og ammoniakk-test så anbefaler jeg at du kjøper dette.
I tillegg anbefaler jeg deg hyppige vannbytter framover.
Har mistanke om at du har problemer med vannverdiene.
Hvis du ikke har nitritt- og ammoniakk-test så anbefaler jeg at du kjøper dette.
I tillegg anbefaler jeg deg hyppige vannbytter framover.
Postet 25.10.08 kl 22:08
Postet 25.10.08 kl 22:11
Postet 25.10.08 kl 22:23
Postet 25.10.08 kl 22:27
Postet 25.10.08 kl 22:28
Når noen spør spesifikt om hvilke tester du har tatt og hva de viser må du jo kunne svare, for å i det hele tatt kunne få noe hjelp videre!
Anbefaler at du leser på Akvarieskolen fortere enn svint. Her vil du få svar på alle spørsmål, bl.a om vannverdier, oppstart av akvarium, bytting av vann, osv.
Forresten bør du bytte vann nå, rundt 50% om dagen, til du får kontroll på det som sannsynligvis er NO2(nitritt).
Mat lite og ingenting(voksne fisker klarer seg fint uten mat i noen dager) de neste dagene. Og for all del , IKKE rør filteret! Du bør dog finne ut hva slags filter det er du har, men det tar du jo bare opp/ser på utsiden hva slags merke/navn det har. Det kan være at filteret er altfor lite.
Ikke kjøp flere fisker heller.
Hvorfor du ikke skal røre filteret kan du jo lese om i akvarieskolen, som jeg har linket til.
Anbefaler at du leser på Akvarieskolen fortere enn svint. Her vil du få svar på alle spørsmål, bl.a om vannverdier, oppstart av akvarium, bytting av vann, osv.
Forresten bør du bytte vann nå, rundt 50% om dagen, til du får kontroll på det som sannsynligvis er NO2(nitritt).
Mat lite og ingenting(voksne fisker klarer seg fint uten mat i noen dager) de neste dagene. Og for all del , IKKE rør filteret! Du bør dog finne ut hva slags filter det er du har, men det tar du jo bare opp/ser på utsiden hva slags merke/navn det har. Det kan være at filteret er altfor lite.
Ikke kjøp flere fisker heller.
Hvorfor du ikke skal røre filteret kan du jo lese om i akvarieskolen, som jeg har linket til.
Postet 25.10.08 kl 22:29
Postet 26.10.08 kl 01:49
Postet 26.10.08 kl 01:57