"vannmodningspille" til nye akvarium

Hei.

Jeg har hørt at man skal tilsette noe i akvarievannet på nye akvarier for at vannet skal bli bedre. Vet noen her inne hva det er?
Du mener sikkert aqua-safe!?

Dette er for å fjerne skadelige stoffer i vannet. Norsk kranvann har lite med dette, så denne er ikke nødvendig.
akvafil
Du mener sikkert aqua-safe!? Dette er for å fjerne skadelige stoffer i vannet. Norsk kranvann har lite med dette, så denne er ikke nødvendig.

Dette mente også jeg hardnakket tidligere, men etter å ha sett at feks en type av coryene mine klør etter hvert vannbytte, har jeg måtte bite det litt i meg. Vannbehandlingsmiddelet gjør at de ikke klør i det hele tatt! DET må jo bety noe. Jeg har derfor begynt å bruke det i det andre karet også, selv om jeg ikke kan se at noen klør der. Men med så god effekt mot kløe på de andre fiskene går jeg ut i fra at det gjør noe godt for alle fisk.

Men jeg tror kanskje trådstarter er ute etter disse bakterie-trylle-midlene som selges for å kunne ha i fisk med en gang -eller?
Aqua safe og o.l produkter har alltid vært godt å ha

Men tryllemidler trenger man ikke...
Kjøpt 1 fisk av alle slag til unner 20 kr og si at du skal ha de vær for seg så får du med masse gode baktrier fra butikken heheheheheehehe

Skal man starte akvarium ha noen ansistriuser og noen ottoer eller noe sånt og en del planter pass på og ikke mat får mye og test n02 vær dag
blir det dårlig resultat en dag må du bytte 1 gang om dagen 25-30 % av vannet med veldig lite mating helt til testen er fin

Det funker men alltid en liten rissiko på at det kan bli krise men har alltid funket får meg klarer aldri å la være å vente med å kjøpe fisk hehe
Samlern 2008
Aqua safe og o.l produkter har alltid vært godt å ha :D Men tryllemidler trenger man ikke... Kjøpt 1 fisk av alle slag til unner 20 kr og si at du skal ha de vær for seg så får du med masse gode baktrier fra butikken heheheheheehehe :D Skal man starte akvarium ha noen ansistriuser og noen ottoer eller noe sånt og en del planter pass på og ikke mat får mye og test n02 vær dag :D blir det dårlig resultat en dag må du bytte 1 gang om dagen 25-30 % av vannet med veldig lite mating helt til testen er fin :D Det funker men alltid en liten rissiko på at det kan bli krise men har alltid funket får meg klarer aldri å la være å vente med å kjøpe fisk hehe

Derfor jeg kaller det tryllemiddel

Men Otto er ingen god fisk å anbefale til kar som er nyoppsatt. Dette står i fiskebasen:

Når man kjøper otocinclus kan de være svekket pga. stoff som tilsettes i vannet for å fange dem, og de kan være utsultede og skrale. Hvis de sulter lenge vil stoffene i magen som gjør mat om til næring forsvinne, og maten vil bare gå rett gjennom dem, derfor er det viktig å tilføre masse mat med en gang man får dem, da er det god sjangs for at de lever lenge. Sollys rett på karet gjør ottoer glade, de kan også få agurkskiver som tilleggskost spesielt første tiden etter man får dem.

Du må med andre ord ha et kar som takler mye mating og det gjør ikke et nystartet kar.
Lro
[QUOTE=akvafil]Du mener sikkert aqua-safe!? Dette er for å fjerne skadelige stoffer i vannet. Norsk kranvann har lite med dette, så denne er ikke nødvendig.

Dette mente også jeg hardnakket tidligere, men etter å ha sett at feks en type av coryene mine klør etter hvert vannbytte, har jeg måtte bite det litt i meg. Vannbehandlingsmiddelet gjør at de ikke klør i det hele tatt! DET må jo bety noe. Jeg har derfor begynt å bruke det i det andre karet også, selv om jeg ikke kan se at noen klør der. Men med så god effekt mot kløe på de andre fiskene går jeg ut i fra at det gjør noe godt for alle fisk.

Men jeg tror kanskje trådstarter er ute etter disse bakterie-trylle-midlene som selges for å kunne ha i fisk med en gang -eller?

Kanskje det... Men nå tar jeg det med ro. Har et mindre akvarium så jeg har tatt to kattemaller og en sebrafisk oppi det nye akvariet. De får være innkjøringsfisker en ukes tid tenker jeg. Har tilsatt vannet noe lignende som aqua safe...
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap