Gaffel i akvariet!

Lurer bare på dette med gaffel i akvariet.
Er jo veldig skeptisk til det å ha noen som helst form for metaller i akvariet, og jeg vet jo at man spiser av disse så dem burde jo ikke være skadelige, men.. men vil bare ha dettan bekrefta
Plussmedlem
Jeg har ikke bestikk i karet som fisken kan skade seg på.
Gaffel, nei. En skje, ja.
T-skje er fint men bruk en som er rustfri og ha gjerne en egen til dette formålet. Det er ikke alle oppvaskmaskiner som skyller like godt og såperester er ikke noe kupp i karet..
T-skjeer gjør nytta si, bare tre de inn i agurken etc. Gjør dette selv hele tiden og ingen skarpe kanter mallene kan skade seg på.
SoVe
T-skje er fint men bruk en som er rustfri og ha gjerne en egen til dette formålet. Det er ikke alle oppvaskmaskiner som skyller like godt og såperester er ikke noe kupp i karet..

Såperesser er jo ikke noe problem, bare å skylle dem under springen før man tar dem i karet det for å være sikker. Selv vasker jeg mine i oppvaskmaskina med gjevne mellomrom. Ikke noe problem det.
tredde bare ikke agurkbiten helt igjennom så taggene kom ut på andre siden
Gaffelen er i rustfritt stål. hmm, nå skylte jeg den ikke før jeg hadde den oppi så får jo iallfall ikke håpe det er noen såperester igjen, men heller tvilsomt da.
Jeg har aldri opplevd såperester etter å ha brukt utstyr som har stått i oppvaskmaskinen. Og, ja, jeg bruker gaffel i ett tilfelle, nemlig når jeg skal servere frysetørret tubifex. For at de ikke skal flyte opp, stikker jeg terningene inn på gaffeltinnene.
iDuddits.
tredde bare ikke agurkbiten helt igjennom så taggene kom ut på andre siden:)

Men du glemmer jo at agurken rundt gaffelens tenner blir spist bort, og i morgen er nok gaffeltennene blottet
Alvorlig talt, hva slags gafler spiser dere med? Er de så spisse at en fisk kan ta selvmord med å svømme litt uvørent rundt i karet? Det tror ikke jeg!

Fliser fra røttene våre, ja de er derimot spisse. Jeg har ikke tall på alle gangene jeg har fått flis i fingeren, men husker ingen tilfeller av en uønsket gaffel spiddet inn i tommeltotten!! Jeg tror fiskene selv utmerket klarer å la være å skade seg på gaffelen.

Plussmedlem
gorf
Alvorlig talt, hva slags gafler spiser dere med? Er de så spisse at en fisk kan ta selvmord med å svømme litt uvørent rundt i karet? Det tror ikke jeg!

Tror neppe fisken klarer å "spidde" seg selv, men en rift kan være nok til at den får plager av annet slag.
Hvis man har flere maller i et kar så kan man ofte observere litt knuffing og slossing rundt bestikket. En gaffel blir da unødvendig risiko når det fungerer like bra med en skje.
Har du bare en rolig malle så går det sikkert bra.
Jeg har brukt gaffel til å feste grønnsaker med helt til nå. Jeg kan jo ikke se om fisken har fått et lite rift eller noe.. Derfor er det vel tryggest å bruke skje, går over til det nå!
Gaffel i akvariet
Jeg mater ofte fiskene og mallene mine med squash, agurk, brokkoli. Da fester jeg disse til en stein med en strikk. Når denne blir liggende på bunn får alle fiskene kommet til. Kan jo også legge to steiner med mat festet med strikk også - da er en iallefall sikker på at alle får. Så finnes det noen fine foringsklyper å få kjøpt. Festes med en sugekopp på glasset og klypa kan tas av for å feste på mat for så og settes tilbake på sugekoppen
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap