Hmm... fikk lyst på kampfisk jeg....

hmmm...

jeg har et lite 15liters kar som jeg egentlig har brukt til yngelkar...
men nå står det tomt, og jeg har egentlig lyst til å prøve å ha et kampfisk-par....kan jeg ha dem i et så lite akvarie?, vil dem klare å yngle der?...

åssen innredning krever dem ogsånn?... har ikke hatt kampfisk før...

dem er jo fine å se på da, hadde vært kult om det hadde gått

takker for svar....
Har ikke noe erfaring med kampfisk selv, men i profilen står det min. 60l.........
samtidig kan du lese en del om hvordan man gjør det for å få yngel på kampfisken her. jeg slo fort fra meg ideen etter å ha lest litt. jeg har rett og slett ikke plass til 50 fisk i hver sitt lille kar :P

jeg ville ikke hatt mer enn en hanne om du skulle hatt kampfisk i 15L. jo større plass jo bedre er regelen men når det skal sies går min kampfisk i en 12 L nå og stooortrives. i 60 literen derimot trivdes han ikke på langt nær så godt.. merkelige greier. håper han vil trives i 40 L for det skal han få snart.

dessuten kan du jo vurdere å ha reker i 15 L ? det skal jeg ha i min 12 L når bjarne (kampfisken) flytter ut jeg synes disse er nydelige!
Min erfaring...
Jeg har også kampfisk, og i dyrebutikker sier de "Minst 2 liter" men det syns jeg ikke noe om. Uansett om den ikke beveger seg så mye, så er det ikke sånn at den ikke trenger masse plass. Jeg syns selv den trenger minst 30-40l, men om den kommer fra et lite akvarie fra før, og den ikke blir plaget, så kan det sikkert gå bra. Ikke ha små guppyer, mollyer og platyer som plager dem. Etter hva jeg har hørt skal Kühli-ål (eller hvordan det staves) være greit å ha sammen med kampfisk. Du kan jo spørre medlemmer som har dem sammen.

Og forresten; Hunkampfisk er bedre å ha sammen med andre typer fisk, de er jo ikke like pene å se på da, men hannene er vanligvis ganske hissige, og liker det rolig i både vann og fiske-vennskap.

Lykke til!
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap