Hva kan være ilag med denne fisken?

Jeg har et akvarium. Nedi der er en knallfin kampfisk hunn Knallrød. Jeg lurer på om det går an å ha et par Kurvciklider ilag med denne søte kampfiskhunnen? Eller om dette ikke går bra?

Hva ellers kan jeg ha ilag med henne? Går de an å ha en kampfiskhann ilag med henne?

Eller er det noe annen parfisk å ha ilag med henne?

Ser at kampfiskhunnen ikke viser særlig tegn til agressivitet ) Er skikkelig fornøyd med henne.


*Legger ved bilde* Fikk beskjed om at det var en hunn, men er det egentlig det foresten?
jeg kan prøve å besvare denne tråden også.

Kampfiskhunner er oftest fredlige i oppførsel, men det finnes også kampfiskhunner som er nokså aggresive. Dette er noe man legger merke til nokså fort.
Sålenge kampfiskhunnene er fredlige kan du ha nesten hva du vil sålenge de andre også er vennlige.

Jeg har hatt mine kampfiskhunner med div. tetraer, guppy, platy og sommerfuglciklider.
Det er mulig å ha hunner med en hann, men da må akvariet helst være av en viss størrelse, og må ha tett beplanting slik at hunnene har mulighet for å gjemme seg.
Dette kommer også ann på hannens agressivitet, noen er rolige mens andre er det motsatte.
Takk Du klarte å besvare denne fint også :p Så nå har jeg kjøpt meg et par hunner til. De var ilag i butikken og virket ikke så altfor hissige ut En rød en til og en blå Muligens den blå er en CT-Hunn Skal få lagt ut bilde av alle hunnene og den ene hannen min (hannen min er for seg selv).

Hannen min er nå ilag med platy og noen villguppyyngel uten problemer. Men ikke sikkert han vil like å være nedi ilag med damene :-S han har vist aggresivitet tidligere også. Går an å prøve??
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap