Hvite kryp i akvariet

Hva skal jeg gjøre?Før har jeg fortalt at en gang mens jeg gjørte rent på filteren min fan noen veldig rare skapninger. Det er hvite oh har bein og ligner på noen småt reker,elle noen hvite gres såper.Til min storste marerit,nå holte jeg på å gjøre rent i akvarie og det ser ut at di har klarte å komme seg uppe i selve akvarie.Det har også slags finner på enden av kropen.Kan de vare noe farlig akvarie min??? Hva kan jeg gjøre.Det to siste dager har jeg mistet også to guppier de ble veldig slapp og døde,det ser ut at jeg har også misted en små plati som er sirka 1 månet gamle.Det ser ut at en av platier (mamma) biginne å bli sikk også.Hale finne er på en måte klap i sammen...Kan noen fortele hva som skjer???Hjielp meg så rask som mulig!!!Vardiene i vannet ser grai ut,men PH,er 6,8;men KH ser ikke helt bra den står mellon 0 og 3 d.GH er mellon 4 og 7 d.Og NO 3 er på 0 og No 2 er på o også.Svar snart plisssss!!!!Nå så jeg også noe pitte litten smo priker som håper inne på glse,kan nesten tenker meg det er vann lopper???
Jeg vet ikke hva det kan være, men det hørtes jo nesten ut som du har noen små-reker i filteret siden den har en slags finne-hale? Eller så kan det også være larve fra en øyenstikker eller noe sånt. Sistnevnte er et rovdyr, men skal vel litt til før den tar friske kjappe fisk.

Siden vannverdiene dine er gode kan det kanskje være sykdom på fiskene dine? Sjekk artikkelen om sykdom og se om du finner noe der. Klarer du å ta bilde av fisken? Kanskje noen kan hjelpe deg hvis de får sett fisken.
Takk for hjelp...men
Jeg forstår ikke hvor den reke kommer i fra???Jeg har ikke reke i karet mitt.
Mayte Johannesen
Jeg forstår ikke hvor den reke kommer i fra???Jeg har ikke reke i karet mitt.


Da er det sikkert ikke en reke, bare et forslag fra meg. Beklager, men da vet ikke jeg...
Kan høres ut som en øyenstikkerlarve ja... De tar yngel, men har aldri hørt om at de har drept voksen fisk.

Foreslår at du puster dypt og roer deg ned Du vil nok merke at det er mye som lever i et akvarium som eieren aldri har puttet oppi Stort sett er det ikke noe skadelig/farlig for fiskene, mens enkelte ganger kan det være litt ekkelt. Men har aldri hørt om at det er skadelig for mennesker.
Jeg hadde også øyenstikkerlarve i akvariepumpen min, høres ut som du har det samme. jeg plukket den ut og kastet den i do, de er skikkelige rovdyr.
De hvite små hoppende prikkene er vannlopper. De er ikke farlige, men heller snadder for fiskene. Hadde sånne i rekekaret mitt før, men når jeg satte inn fisk så forsvant de. Du forer kanskje litt masse?
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D. Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap