Alternativer for nedtrapping av sneglebestand

Litt for mange sandsnegler i 60 litern min, og noen bør bort før eller senere.
Skal jeg bare kaste dem i boss? Lage en teine? Gift(wtf)?

Takker for hjelpende ord!
Gi dem bort på forumet her Sikker noen som vil ha.
Grove akvariehover er fine å sile sanda igjennom, da blir sandsneglene igjen . Sneglene kan gis bort eller som med alle andre snegler legges i "saltlake" (bruker havsalt og vann i ett glass) rask og effektiv avliving.
hehe kan det bli for mange altså?
Tom Anders
hehe kan det bli for mange altså?

Om en er litt for voldsom med foringa i karret ender en ikke med sanddekt, men med snegledekt bunn :P
Jeg er muligens interessert...
Georgfd
Litt for mange sandsnegler i 60 litern min, og noen bør bort før eller senere. Skal jeg bare kaste dem i boss? Lage en teine? Gift(wtf)?


Jeg tynner ut mine uvelkomne sandsnegler ved å suge dem opp med hevertslangen. En stund etter at jeg har sluppet et par fôrtabletter på bunnen, samler de seg i en stor haug rundt maten. Da kommer jeg med slangen og *schvooop*. Så tømmer jeg av vannet i bøtta, og spyler sneglene med kokvarmt vann før jeg tømmer det også i do. Da er de daue.

Sandsneglene jeg har, har kommet inn i et par akvarier som blindpassasjerer i mose jeg har hentet fra et akvarie til et annet. Jeg hadde dem kun i ett akvarie, men så dukket de plutselig opp i et par andre også. Irriterende.

Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap