Filtrering til bittelite kar

Var innom dyrebutikken og så et bittelite kar med noen få reker i. Kunne ikke dy meg og kjøpte et sånt et. Det er kun 2 liter. Finnes det noen filtrering til et så lite kar? Eller blir det kun luftestein, og vannbytter hver dag?

Det ble solgt som kampfisk kar, men jeg kan da aldri tro at en kampfisk vil trives i noe sånt noe? Men noen små reker skulle vel gå greit?

Jeg spurte hva de het, de rekene de hadde i butikken, og fikk til svar at det var minireker Kjøpte dem ikke da de kostet 49 kr stk. Da jeg kom hjem fant jeg ut at det kan ha vært røde krystallreker

Finnes det noe lys man kan bruke til dette lille karet?
Etter min mening er to liter altfor lite til noe annet levende enn planter. De fleste reker er mer ømfintlige for vannkvaliteten enn mange fisker så du bør i såfall satse på daglige delvannsbytter. Vet jeg har sett både pyttesmå hangon-filter og små lamper til å feste på kanten hos min lokale dyrebutikk, men husker selvfølgelig ikke hva disse dingsene heter og greide heller ikke å finne noe slikt på nett akkurat nå. Får håpe noen andre stikker innom tråden med mer konkrete forslag.
Hang-on filter er ypperlig til små kar.

Men sier meg enig med Tante Astrid. 2 liter er veldig lite å tilby levende dyr og vanskelig å holde stabile vannverdier i...
Har kjøpt meg luftpumpe og brusestein, og bytter nesten halvparten av vannet hver dag. Ja er forsåvidt enig i at det er svært lite. Det var et ganske spontant kjøp kan man si. Har satt inn noen kirsebærreker og noen bittesmå dvergtannkarper, men det blir bare midlertidig en til to uker til 43 literen er ferdig med karantene.

Men hvis jeg setter det opp som rent plantekar, er det nødvendig/vanlig å skifte vann da? Og trenger man noe bevegelse i vannet for at plantene skal holde seg friske?

Hva heter planten(e) man lager gressbunn med?
Hemianthus Callitrichoides "Cuba", Men den kan være vanskelig og krever ofte Co2
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap