Mangrovekrabbe. hvordan frakte?

Jeg skal til Tr.heim å kjøpe meg rød mangrovekrabbe neste helg. Og vet at de trenger oksygen (mulighet til å komme over overflata). Men hvordan blir det å frakte krabbene?

De skal fraktes i bil fra Tr.heim til Molde, så det blir jo en god stund.

??
Hei
Den fraktes greit i boks/pose uten vann, men med fuktig papir i bunn.
Ikke bruk pose, da den fort lager hull på denne.
Bruk en isboks, et spann e.l. med lokk. Lag luftehull i lokket.
Du trenger kun litt fuktighet i boksen.
Du må ikke finne på å bruke pose, de klyper disse på et øyeblikk!
Finn isboks, spann, o.l og ha kun litt vann i bunn. Akkurat slik at den har vann på fotene, men kan stikke "hodet" over.
Shlush
Jeg skal til Tr.heim å kjøpe meg rød mangrovekrabbe neste helg. Og vet at de trenger oksygen (mulighet til å komme over overflata). Men hvordan blir det å frakte krabbene? De skal fraktes i bil fra Tr.heim til Molde, så det blir jo en god stund. ??


Gratulerer med at du endelig får den krabben du har ønsket deg så lenge!

Jeg fraktet mine i en 54 liter med litt vann og grus (kjøpte karet med krabber i). den andre gangen tok jeg en isboks og tok litt vann i.
Okei Takker...

Da var det bare å samle seg inn noen bokser. Kan vell ikke ha 2 i en isboks uten slossing sikkert? :p
Jeg kjøpte 3 stk, fikk de i en pose med vann, som om det var vanlig fisk, bare 1 overlevde, så det var kanskje ikke rette måten.
Nickname
Jeg kjøpte 3 stk, fikk de i en pose med vann, som om det var vanlig fisk, bare 1 overlevde, så det var kanskje ikke rette måten. :-(


Okei. Må sørge for å ta med egne bokser inn i butikken ser jeg. Skal ikke ha noe død av krabbene mine her altså :p

Dumt de i dyrebutikken ikke viste det. Siden du da mistet 2 av dine krabber :/


Men da tar jeg med meg en boks til hver krabbe da, så ordner det seg. Får bare bli slik da. Tar ikke sjansen på flere krabber i en boks heller, da kan det sikkert bli litt klipping av klør og føtter :-S
Hehe.. Min ene krabbe (vet ikke om det var mangrove) drepte den andre og rev av han klørne selv om vinneren hadde bare en klo fra før.

Så etter skallskifte så satt jeg skallet hans på en rot og tror du neimen ikke at han trakkaserte (skrives det sånn??) sitt eget skall?! Joda. Det var revet i filler ikke lang tid senere..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap