Akvariumsutstyr varking av klor. hvordan?

En venninne av meg skal ta over en bolle jeg ikke bruker lenger. Men den har blitt stygg oppe på kanene (på innsiden å på toppen). Synes å huske å ha lest noe her om at noen vasket akvariumsutstyr i klor. Men hvordan gjør jeg det? I forhold til skylling å slikt.

Avlufting?

Skal avlufting skje med rent vann på?

Hvor lenge?

Takker
Vask med krystalsoda eller kaustik soda
Krystalsoda er kjempegreier, det eneste du kan risikere et bittelitt høyere ph, men bare i teorien, i praksis er det nok å skylle 2-3 ganger etter vask med krystalsoda.
Takk Hvor for jeg kjøpt det?

Litt høyere PH går det jo an å leve med
I dagligvarebutikken. Pass på at du ikke kjøper kaustisk soda.
selges i store dagligvarebutikker, ica maxi, obs, mega osv, ikke alltid på rema og prix
du vil ikke merke at ph øker, skyll i varmt vann
Trygve Lillefosse
I dagligvarebutikken. Pass på at du ikke kjøper kaustisk soda.

Kaustisk soda går greit det og, men vær sikker at du skyller med masse varmt vann
Okei Skal prøve å ta riktig nå da. Er så flikt til å være sløv slik at jeg kjøper feil :p he heh...

Har prøvd å vaske bort dette lenge, men ingenting som tar det. Så håper det dere foreslår hjelper

Er ikke helt sikker på hva det er, men det har vært brukt luftbobler i denne bollen.Å da antar jeg at når det ble mating til fiskene så sprutet det litt opp på kanten. Å dette har tørket, sammen med kondensen. J**lig vanskelig å få bort hvertfall :-S
Har selv god erfaring med eddik ved rengjøring av tomme kar.
Hva med å fylle opp bollen med vann, tilsette en halv kork eddik (vanlig 7% fra dagligvaren) og la dette stå litt før du prøver å skrubbe?
Løsner det ikke? Vent litt og prøv igjen... og skyll godt etterpå.
Et husholdningstips for å fjerne kalkflekker er å bruke naturens egen syre; sitron.
Del en sitron i to, og gni de besværlige kalkrendene inn med den ene halve sitronen, slik at saften fra den bløter opp kalken skikkelig. La stå en stund så sitronsyren får virke. Så kan du forsøke å skrubbe de vekk, f.eks. med en bit filtervatt. Sjekk også om kalkflekkene lar seg løsne etter sitronsyren med f.eks. et barberblad. Noen ganger går de av i hele flak.
Tilfeldig bekjentskap
© Øyvind Osnes
Reklame for plussmedlemskap