Bunnfisk i 80 liter

Hvilke algespisere/bunnfisk er finn å ha i et 80 liters akvarie? skal ha det sammen med 10 rubinguramier
Siamesiske algespisere er morsomme og gjør en god jobb med alger, ellers er ancistrus en fisk som nesten alle har i sitt akvarium...
Eni med Symbiosemannen. Bare så du vet det,,..... Siametiske algespisere spiser mye mer alger ennn Ancistrus.
SAE skal ha dobbelt så stort akvarium som det trådstarter har

Ville nok gått for en eller to ancistrus i dette karet, da kjøper du hvert fall fisk du kan ha hele tiden og som du ikke må gi bort om en stund for å kjøpe nye.
er det noen av disse bunnfiskene som spiser fiskebæsjen? :P
ett eller anna som fjerner det? sier ikke at jeg sliter mye med det, men det er litt på bunn ser jeg.
Ingen fisk spiser avføring. Men har du bunnfisk så vil de virvle opp en del slik at det lettere blir sugd inn i filteret og forsvinner (mulig dette har gitt opphav til diverse myter om at enkelte arter spiser møkk, folk ser jo at møkka forsvinner og tror at fisken har spist det. Egentlig har den bare hjulpet filteret litt).

Ellers fjernes slik enkelt ved å holde slangen et par cm over bunn når du tapper ut vann. Da suges det løse opp i slangen og ut i bøtta (slansuging)
Dem i dyrebutikken sa til meg att Ancistrus spiser fiske-besj. Jeg tror ikke i det hele tatt att dem gjør det. Det er ikke sant en gang!
Nei, ingen fisk spiser avføring.. Jeg har sansen for otto som algespiser i små kar (må gå i gruppe og i godt igangkjørt kar)
Har du fin sand er corydoras fin å ha en gjeng av. De roter rundt i sanda og sørger for at mer rusk og rask virvles opp og forsvinner inn i pumpa.

Litt slamsuging samtidig med ukentlige vannbytter må du uansett regne med.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap