Selskap til kampfisk?

har en kampfisk som skal flytte over i en 60 liter om noen uker men jeg lurte på om det er noen fisker som passer bra sammen med kampfisk hannen min? For tiden har jeg ingen pumpe gående i karet hans da han bare gjemte seg (til tross for at det var en fluval 1) nå svømmer han rundt og virker veldig fornøyd men jeg lurer på om den ville satt pris på litt selskap. Er da en fordel om det er noe små fisker (stimfisk) som ikke trenger pumpe. jeg har varmekolbe
Kampfisk er solitære fisk, og har ingenting i mot en tilværelse alene. De er einstøinger av natur. Så for hans del trenger du ingen "selskapsfisk".

Du bør nok la være å sette inn flere fisk der uansett, siden du skriver at du ikke har filterpumpe til karet. Det er viktig at du skifter vann så ofte som mulig hos kampfisken din da, helst hver dag.
jeg har filterpumpe men når jeg satte den i gang ble den veldig sky og bare gjemte seg... til tross for at det er mye planter. Hvordan er egentlig et godt oppsett til kampfisk?
Optimalt oppsett kan jeg ikke svare på, men jeg kan dele en god erfaring!
Hadde kampfisk i sitt eget kar med litt lettstelte planter og et slikt luftpumpefilter. Det ble godt skjult bak noen planter. (sånn liten blank plastboks med filtermasse i) Veldig kjekt. Bare små bobler, lite bevegelse, og god vannkvalitet. Jeg hadde han kjempelenge. Største og fineste bettaen jeg har hatt. Siden luftboblene ikke skapte stor furore i vannflaten heller, passer det sikkert kjempefint med litt flyteplanter (evt overgrodd vasspest etc) så han kan bygge fine skumreder og nyte sitt eget selskap. Vet ikke om det er normalt at de gjør det uten kjerringer i huset, men mine har alltid gjort det.
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Erik Telnes
Reklame for plussmedlemskap