- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Gutt eller jente? (gullfisk)
Gutt eller jente? (gullfisk)
Postet 20.01.09 kl 15:23
Postet 20.01.09 kl 15:44
Postet 20.01.09 kl 15:46
Slåsskamp?
Jeg er ganske sikker på at jeg har to jente gullfisker. Men jeg har tenkt å kjøpe en gutt, men blir det slåsskamp mellom jentene da? Håper noene svarer
Postet 31.01.13 kl 07:55
Postet 31.01.13 kl 08:54
Inaktiv bruker
Og hvor stort akvarium har du?
Postet 31.01.13 kl 09:28
Først av alt, minner på retningslinjene og at "For mye utenomsnakk i en tråd er ikke ønskelig, respekter trådstarters tema og intensjon med tråden."
Spørsmålet til trådstarter er hva er kjønnsforskjellene på gullfisk og kan man ha f eks to hunner sammen me en han?
Hanner er slankere i kroppsform. Analpartiet hos hanner har en konkav form, mens hos hunner er dette partiet konvekst av utseende. I lekssesongen utvikler hannene tuberkler (små, hvite flekker på hode\ gjellelokk, må ikke forveksles med parasittangrep).
M.a.o. vanskelig å kjønnsbestemme ikke kjønnsmoden fisk.
Når det gjelder spørsmålet om det blir slåsskamp meller to hunner hvis du får en ny hanne, er svaret nei.
Spørsmålet til trådstarter er hva er kjønnsforskjellene på gullfisk og kan man ha f eks to hunner sammen me en han?
Hanner er slankere i kroppsform. Analpartiet hos hanner har en konkav form, mens hos hunner er dette partiet konvekst av utseende. I lekssesongen utvikler hannene tuberkler (små, hvite flekker på hode\ gjellelokk, må ikke forveksles med parasittangrep).
M.a.o. vanskelig å kjønnsbestemme ikke kjønnsmoden fisk.
Når det gjelder spørsmålet om det blir slåsskamp meller to hunner hvis du får en ny hanne, er svaret nei.
Postet 31.01.13 kl 12:42
Endret: 31.01.13 kl 12:43
Postet 21.03.13 kl 17:45