Spm. angående alt-i-ett-akvarier

Jeg var innom en Buddy butikk og så et alt-i-ett-akvariet 50l, dvs inkl. pumpe og kolbe og lampe integrert i akvarie... Denne koster 600kr.. Jeg fant ut en ting , og det var at det ville vært rimeligere for meg å kjøpe det akvariet, enn å fixe gammalt utstyr i fars gamle 100l akvariet..

spørsmålet er: akvariet er jo rimelig og billig, men hva er haken? Ingen akvarier er så billig uten at det er noe ved det;P
Stort sett er det filteret som er haken ved slike startsett. Filteret som følger med er i 99,99% av tilfellene for lite og svakt til å takle det karet den følger med. Jeg regner alltid med utgift til kjøp av større og bedre filter når jeg ser på prisen på slike startsett.

Ellers har jeg en reol med 54 liter startsett kjøpt for 499,-. Alt annet er jeg veldig fornøyd med - med unntak av filteret, så de har jeg byttet ut
jo fordi jeg har en 100l tank, separat varmekolbe og en ekstern eheim 2213 el no.. og ved å fixe den eksterne pumpa koster det ca. 600 kr.... like så greit å bruke 100l da..?
Jeg ville nok brukt 110 literen hvis selve akvariet er bra. Det er jo dobbelt så stort også, og bare det er ikke akkurat noen ulempe
desto større desto bedre

Moahahaah!
Tin Phan
Jeg var innom en Buddy butikk og så et alt-i-ett-akvariet 50l, dvs inkl. pumpe og kolbe og lampe integrert i akvarie... Denne koster 600kr.. Jeg fant ut en ting , og det var at det ville vært rimeligere for meg å kjøpe det akvariet, enn å fixe gammalt utstyr i fars gamle 100l akvariet.. spørsmålet er: akvariet er jo rimelig og billig, men hva er haken? Ingen akvarier er så billig uten at det er noe ved det;P


filteret i slike alt-i-et akvarium bruker å være alt for små desverre, så dette er nok haken. Samtidig får du et brukt 50 liters akvarium til samme pris (kanskje billligere) med utstyr som ikke er for lite )
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap