Bunnfisk som virvler opp bunnshit!

Burde jeg ha noen fisk på bunn av mine akvarium? er så mye drit som samles i bunnen. virvler disse fiskene opp litt shit så de går inn i filteret?
Hmmm
akvafanist
Burde jeg ha noen fisk på bunn av mine akvarium? er så mye drit som samles i bunnen. virvler disse fiskene opp litt shit så de går inn i filteret?

Kan jo være lurt å kjøpe en slamsuger å suge opp sjitten hver uke eller annen hver uke? vist du ikke allerde har enn som du bruker:P
hvor stort kar har du?
det er jo alltid lurt å lage seg et økosystem av fisker. Noen som roter i sanden, noen som tar matrester på bunn og noen som tar alger
jada, d jeg gjør no. og fant ut hvor mye drit der va. dessuten funker liksom ikke den slamsugeren så godt som jeg ønsker.

Hadde hjulpet mye med en fisk eller 5 som "sprellet" mye på bunn og lager bevegelse
60 og 80 liter
ja vet, har du noen tips?
Hmm
akvafanist
jada, d jeg gjør no. og fant ut hvor mye drit der va. dessuten funker liksom ikke den slamsugeren så godt som jeg ønsker. Hadde hjulpet mye med en fisk eller 5 som "sprellet" mye på bunn og lager bevegelse

Okei, er nok lurt det kaia sier
Men hvilke fisker burde jeg ha for å få til et skikkelig økosystem da?
maller, snegler, reker osv...
hmm... det er alltid vanskelig å finne ut akkurat hva som passer for ditt kar. det kommer jo også ann på hvor mange og hvilke fisker du har

viftereker er jo morsomme, dekorative og tar for seg matrester på bunnen. Det sies at de også spiser avføring men det kan ikke svare for. men det er ikke mye avføringsrester i karet mitt og jeg har kuhliiål, viftereker og ancistrus

Ellers er jo corydoras fine for matrester, ja det er mange å velge mellom. jeg hadde falsk adolfi og de gjorde en strålende jobb.

Selvfølgelig må du jo se ann hvilke vannverdier du har i karet men det kan hjelpe om du sier hvilke fisker du har i de forskjellige karene?
da får jeg køjpe noen maller da. pandamaller er fine. og kanskje noen ål.
kan ha ål i 60 litern og pandamaller i 80 litern.
bare husk at forskjellige bunnfisk gjør forskjellige ting så det er ofte man må blande litt^^
Tilfeldig bekjentskap
© Finn Eigil Sødal
Reklame for plussmedlemskap