Hva gjør jeg med den lave gh-verdien?

Gh på 0-1, no-2 under 0,3mg/l, ph 7-7,5, kh på 4, co2 på 7mg/l hva gjør jeg med den lave gh-verdien?

Jeg har endelig fått utstyret fra aquamanias der jeg bl.a. har fått en laborett-sett og tetra tec 1200. Planen var egentlig å kjøpe 20 ildtetra i dag, men ser at GH er atl for lavt. Hva gjør jeg nå?
Du har GH på 0 - 1, ildtetra trives i GH på 0 - 10. Ingen grunn til å gjøre noe som helst med GH.
ElinH
Du har GH på 0 - 1, ildtetra trives i GH på 0 - 10. Ingen grunn til å gjøre noe som helst med GH. :-)

takk for svar! Ser de andre greie ut? Første gang jeg prøver dette settet, føler meg litt dum..:/
bør jeg få opp GH med noe medikamenter eller la den være?
La den være! Alle de fiskene du skal ha vil helst ha gh så lav så mulig. Det er sågar de som er nødt til å senke gh for å holde slike fisk

Du har litt for høy ph til de fiskene du skal ha, men det ville jeg heller ikke gjort noe med nå. Den vil antagelig gå litt ned når du får fyllt opp karet med fisk. Avfallstoffer fra fiskene surgjør ofte vannet litt. Hvis ikke så er det uansett best å vente med eventuelle endringer til alle fiskene du skal ha er kommet på plass i karet. De går jo antagelig i lignende vann i butikken og da er det unødvendig å måtte tilvenne dem til så veldig andre vannverdier til å begynne med. Vent altså og se hva som skjer med verdiene når fiskene er kommet på plass og så kan du heller vurdere hva du skal gjøre da.

Tante Astrid
La den være! Alle de fiskene du skal ha vil helst ha gh så lav så mulig. Det er sågar de som er nødt til å senke gh for å holde slike fisk ;) Du har litt for høy ph til de fiskene du skal ha, men det ville jeg heller ikke gjort noe med nå. Den vil antagelig gå litt ned når du får fyllt opp karet med fisk. Avfallstoffer fra fiskene surgjør ofte vannet litt. Hvis ikke så er det uansett best å vente med eventuelle endringer til alle fiskene du skal ha er kommet på plass i karet. De går jo antagelig i lignende vann i butikken og da er det unødvendig å måtte tilvenne dem til så veldig andre vannverdier til å begynne med. Vent altså og se hva som skjer med verdiene når fiskene er kommet på plass og så kan du heller vurdere hva du skal gjøre da.

Men skal jeg ta delvandsskifte før jeg henter de og ev ha oppi gjødsel?
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2012
Reklame for plussmedlemskap