Går kakkadueciklide sammen med asiatiske jegersnegler?+div spørsmål

Jeg har et akvarium på 110L som nå står med 20ildtetra. Jeg skal ha 2kakkadueciklider oppi og 5 Otto.
Jeg er veldig plaget med pest-snegler, så jeg tenkte å skaffe meg asiatiske jegersnegler. Men går de sammen med de andre fiskene eller vil de bli spist?

Mange av pest-sneglene mine er ganske store, vil de asiatiske jegersneglene ta de også?

Hvor får man tak i disse sneglene og hva koster de ca? Har de et navn jeg kan slå opp på i fiskebasen? Regner med at de skal ha eget för også?

Mye spørsmål her for jeg vet omtrent ingen ting om de. Jeg har lest i andre tråder men finner ikke svar på spørsmålene...

Er det noen erfarne akvarister som kjenner til disse sneglene?
Du må ikke søke i fiskebasen, men i snegle- og skalldyrbasen. Da finner du litt info.
Jegersnegler vil ta alle andre snegler du har i karet ditt.
Når de er utryddet, kan de starte å angripe hverandre til det kun er en igjen.
Veldig effektive snegler.
Kakaduene er ikke kjent for og ta snegler, så tviler på det. Jeg har ikke merket det iallefall...

Edit:
Prisen er mye billigere fra andre akvarister, men butikker kan også ta disse inn.
Joakim
Du må ikke søke i fiskebasen, men i snegle- og skalldyrbasen. ;) Da finner du [URLBLOCK1].


Føler meg "litt" dum nå:@!
Takk for hjelpen!
Skorstein
Jegersnegler vil ta alle andre snegler du har i karet ditt. Når de er utryddet, kan de starte å angripe hverandre til det kun er en igjen. Veldig effektive snegler. Kakaduene er ikke kjent for og ta snegler, så tviler på det. Jeg har ikke merket det iallefall... Edit: Prisen er mye billigere fra andre akvarister, men butikker kan også ta disse inn.

Jeg har drevet og sett på mange av karene som har denne sneglen og registrert karet sitt. Har ikke funnet sælig mye ciklider.. Men om du har erfaring med det tror jeg definitivt jeg vil skaffe meg disse!

Siden de angriper hverandre etter hvert, hvor mange bør man ha i 110L. Jeg har en på ca 50 også som de kan komme over i etter hvert

Disse sneglene har jeg forstått er veldig poppulære, så de er kanskje vanskelig å få kjøpt? Må vel legge ut annonse og se om jeg er heldig
Tilfeldig bekjentskap
© Willy Kulseth
Reklame for plussmedlemskap