Kuhlii ål - kva sand?

Eg lurer på kor fin sand kuhlii-ål helst vil ha?

Eg har rådasand, 0,8-1,0 mm, burde eg hatt denne inn i hakket finare kornstr, eller er dette sand dei kan trivast med?

Vil jo at dei skal ha det best mogleg nede på bunnen der
Jeg bruker den aller fineste rådasanda til mine kuhlii, husker ikke kornstørelse, men den de kaller chinchilla-sand.

Mine siler hele tiden sanda gjennom gjellene sine. Er sanda di så fin at dine kuhlii får det til?
Akvariet er ikkje oppe å går endå, sanda ligg i orginal pose, slik at eg kan nok få bytta den til mindre kornstr dersom eg vil. Og det høres jo ut som eg kanskje burde det, dersom dei liker å sile sanden.
ViBi
Akvariet er ikkje oppe å går endå, sanda ligg i orginal pose, slik at eg kan nok få bytta den til mindre kornstr dersom eg vil. Og det høres jo ut som eg kanskje burde det, dersom dei liker å sile sanden.

De er ikke utpregete sandsilere de, men de liker og grave seg ned.
Biltemasanden er knall sand for kuhlii ålene.
Kona har det i hennes karr med kuhliier.
Jeg har også biltemasand i mitt kar Har tre stykker og ser bare en og annen av og til siden de elsker og grave seg ned:p
Ja, planen var biltema-sand, men då eg ikkje fekk tak i (og dei heller ikkje visste når dei skulle få den inn igjen), vart eg litt utolmodig og kjøpte heller råda-sanda.

Får prøve å bytte den i 0.4-0.8 då kanskje, bare eg finn den kviteringen :P
Ken Myrseth
[QUOTE=ViBi]Akvariet er ikkje oppe å går endå, sanda ligg i orginal pose, slik at eg kan nok få bytta den til mindre kornstr dersom eg vil. Og det høres jo ut som eg kanskje burde det, dersom dei liker å sile sanden.

De er ikke utpregete sandsilere de, men de liker og grave seg ned.
Biltemasanden er knall sand for kuhlii ålene.
Kona har det i hennes karr med kuhliier.

Jeg vet ikke hva en utpreget sandsiler er, men mine kuhlii bedriver dagen sin stort sett med å sile sanda. Faktisk mer enn coryene gjør.

Men har ennå ikke sett noen grave seg ned...
Jeg viste bare at Sommerfuglciklder og dem bolivanske gjore det,= til nå?`)!
Lisbeth
Jeg vet ikke hva en utpreget sandsiler er, men mine kuhlii bedriver dagen sin stort sett med å sile sanda. Faktisk mer enn coryene gjør. Men har ennå ikke sett noen grave seg ned...

Samme erfaringen har jeg med mine kuhliier
Tante Astrid
[QUOTE=Lisbeth] Jeg vet ikke hva en utpreget sandsiler er, men mine kuhlii bedriver dagen sin stort sett med å sile sanda. Faktisk mer enn coryene gjør. Men har ennå ikke sett noen grave seg ned...

Samme erfaringen har jeg med mine kuhliier

er det ikke jo fler kuhlier jo mer ser du de?
Kan jo stemme i og med at jeg har 15 stykker og de er fremme absolutt hele døgnet ;b
Tilfeldig bekjentskap
© Julie Nilssen
Reklame for plussmedlemskap