Fiskesammensetning..?

Jeg er en jente på 14 år som vurderer å sette opp et akvarie på rommet mitt. Jeg har ikke så veldig mye plass her, så det kan ikke vært noe stort noe.

Lurer litt på hva slags fisk jeg kan ha i et nokså lite akvarie..? Har lyst på noen ordentlig fargerike fisker. Gjerne klovnefisk og den litt større, blå fisken som pleier å være sammen med klovnefisk.. Husker ikke helt hva de heter. Noen som har tips til fiskesammensetninger?
Klovnefisker er i saltvann og dem skal ha stort akvarium.
Er hun/du nybegynner så er det ikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkke lurt og begynne med et saltvannskar.
Og det koster veldig mye.
For et 30-50l med alt utstyr så koster det-3500-5000.
Vis du skal ha et lite et så er det egentlig ingen fisker som kan være i det.
Du kan jo ha reker og snegler.
Og Kamfisk kaaan du jo, ha.
For dem kan være i småååå kar fordi dem har laberyntorgan.
I Amerikea er det poppulært og ha kampfisker i en blomstervaser og i syltetøy-glass.
Man bør lese ganske mye før man får seg et akvarium.

Bør man lese!
Ok. Kan du/dere nevne noen fisk som har litt farger og er litt fine som kan gå i ferskvannsakvarier som ikke er altfor små? Jeg vil at fiskene skal trives, og ikke at de skal være i et minste-laget-akvarie, så jeg blir glad om dere i samme sleng som dere nevner fiskene, nevner hvor stort akvarie de skal ha, og hvor mange som kan gå i et så stort. På forhånd takk.
Hva med denne?

Eller denne?

Guppyer skal være i grupper/stim og Sommerfuglciklider skla være i par.

60-80l er ikke så mye som man tror det er iikke mye.
Good luck!
Mer du lurer på?
Takk

Hvor store (i cm) er ca. 60-80 literne?
Inaktiv bruker
de er rundet njaa 50-70 cm brede. En annen fisk er kardianlfisk/venusfisk
Inaktiv bruker
OOps det ble feil , var denne jeg mente
Jeg så et på 86l.
Målene var 60X40X36CM.
Ok, takk.

Hvordan gjør et akvarie seg i en bokhylle?
Det spørs på hva du skal ha i akvarie-skapet.
Bøkene kan bli våte av lekasje, søling av vann osv.
Du må også huske på vannverdiene!: PH-GH-DH-KH-NO2-NO3 og tempraturene også.

Vil forresten gjerne ha noen som ikke er så sky. Hyggelig når de kommer svømmende opp for mat.
Oh, fikk litt lyst på en kampfiskhann.. Blir fisk ensom? Kan jo ikke ha hunner, for da vil de ikke kunne rømme om jeg har et akvarie på 60 cm.. Hvilke fisker fungerer best med kampfiskhanner i et 60-liters akvarie?
Inaktiv bruker
kardinalfisken er ikke sky :P ! Ville heller gått for killi en palett ciklide da paletten er mer territorial og plasskrevende. Killien kan også ha spesielle krav som kan gjøre den vanskelig for en nybegynner

:P
Inaktiv bruker
Med kampfisk bør du ikke ha andre fisk med prangende finner da ksmpfisken er notorisk finnenapper og aggresiv av natur. Du kan jo satse på et asiatisk selskapskar med kampfisk, "borneo sucker" kardinalfisk/diy danio osv.

:P
Ja, hvis jeg har en kampfisk med et par små?
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap