Kuhlii-ål

Heij og hopp Jeg hadde bare en kuhlii-ål igjen nå (fullvoksen hann), så syntes jeg så synd på han så jeg var i dyrebutikken(fant ingen her inne) og kjøpte en pitteliten hue (tror jeg)... Er det trygt å slippe hu oppi det store akvariet me en STOR hann og 2 fæle pumper me masse høl? Eller skal jeg "fostre" hu opp litt i et eget lite terrarie uten pumpe?
Men er ålen så tynn/liten at den kan komme inn innsuget i pumpa?? Hvor store hull har innsuget? Hva slags pumpe?

Å prøve og fete opp ålen i et ugunstig kar ville jeg ikke gjort. Mest sannsynlig vil bare ålen dø da. Best om den får komme i akvarie med filtrering. Men hvorfor kjøpe bare en kompis til ålen din? Kuhliiål er stimfisk. Jeg har 15 stk og de liker veldig godt å "orme" seg sammen
Mmm, okay! Jeg har en innebygd pumpe i juwel 800 karret mitt, pluss en ganske stor fluval pumpe. På begge to er det godt mulig for ålen å komme inn gjennom innsuget:/
Jeg kjøpte bare én nå siden jeg måtte i dyrebutikken... Er jo svindyrt og de er så slappe og "herpa". Jeg tenkte jeg skulle titte her inne om noen i nærheten skulle kvitte seg me noen.
Kan du få festet blåsvamp foran innsuget?
Ahh, takk
Jo, da prøver jeg dét
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap