Kommer ikke nitriten?

Er det normalt at man etter 2 1/2 uke ikke har sett spor av nitrit i akvariumet? Vi har 3 neontetra og 1 platy og 1 ancistrus har byttet vann ca annen hver dag 20% av vannet hver gang bare for å være føre var..... Akvariet er 100l og har et eheim 2224 filter hvis det forklarer noe
Det er vanlig at den kommer etter den 4. uken.
Fisken Magnus
Det er vanlig at den kommer etter den 4. uken.


Øh... tar du ikke litt feil nå? Det er vel mere vanlig at nitritten er i ferd med å forsvinne etter den fjerde uken.... Ikke at den kommer da!
slik jeg har forstått det så skal nitritten forsvinne etter 4 uker og være på max etter ca 2 uker....... vi hadde fisk i etter 1 dag også så jeg forventet at den skulle komme kjapt
Fant denne bio-cyclus grafen på en eller annen nettside, husker ikke hvilken. I følge den kommer nitritt toppen etter ca 28 dager.

Etter 2 1/2 uke ser det ikke ut til at nitritten skal være så merkbar.
Har du målt amoniakk?
hmmm har ikke noe å måle amoniakk med. Gikk ut i fra at nitriten kom raskt siden vi hadde fisk i så tidlig.... Har bare dråpetest for nitrit og strips for alt annet tetra 5 i 1 fikk dråpetesten i dag og har bare testet med stripsene tidligere uten at jeg kan si sikkert at vi har hatt nitrit....
Anbefaler ammoniakk-dråpetester! Greit å ha senere også! Jeg mener også at nitritt-toppen skal være etter ca 2 1/2 uker..
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap