Litt størrelse på fisk i mitt 240liters akvarium :)

Hei

Jeg lurer da på om det er noen litt store fisk jeg kan ha i dette akvariumet? som skal gå overens med de jeg har fra før.
Når jeg sier store fisk tenker jeg på fisk som blir mellom 15-25cm.

Så er det noen slike jeg kan ha sammen med mine fisk? tenker da spesielt på kardinalen som er den minste fisken jeg har.

såe er det noen litt store fisk som kan gå med mine fisk? rolige som ikke eter små fisk og er att for aggresive?

fisk i karet:

guppy
molly
kardnial
dverggurami
platy
Tror jeg nesten med en gang kan si at ciklider med litt størrelse som du nevner, 15-25 cm, kommer til å sluke dine guppyer og tetraer.

Felles for nesten alle "store" fisker er å putte alt de får plass til i munnen...
var redd for det serru. derfor tenkte jeg kanskje noen her inne visste om noen spesielle fisk som ikke var så glad i småfisk. hehe

hva med denne her?

http://akvaforum.no/profile.cfm?id=11922

ser den krever endel mer liter.


nei jeg for leite litt, evt vente på flere innlegg her
Tja, du bør ta hensyn til mer enn om fisken går overens med dine fisk. Du har nå fisk som egentlig bør gå i helt forskjellig vann, levendefødere i hardt vann, gurami og tetra i bløtt vann. Hva slags vannverdier har du i karet ditt?

Har du bløtt vann kunne du feks hatt et par med perlegurami? Vakker fisk med litt størelse og som jeg ikke tror vil bry seg om å spise dine andre fisk.

I basen står det at perleguramien blir 12 cm, men jeg har sett den større enn det, 15 cm i alle fall.

Personlig syns jeg fisk større enn dette bør ha større plass enn det du kan tilby, det er ingen nytelse å se på fisk som bor for trangt
Sae går nok helt fint
har voksen sae på 15,5 cm dem går med coroius å zebrayngel 1,5 cm å det går helt fint
Christoffer Helland
har voksen sae på 15,5 cm dem går med coroius å zebrayngel 1,5 cm å det går helt fint


Så klart går dette bra SAE`er algespisere som også spiser det meste vi putter i karet. Men å jage yngel er ikke naturlig for dem.

Men om vi snakker om SA ciklider så er stort sett alt som passer inne i munnen føde.
Spiser nå ikke mine då
å i den sjeften de har så paser det helt fint hmm kanjs ejeg har snile saer
Christoffer Helland
å i den sjeften de har så paser det helt fint hmm kanjs ejeg har snile saer



SAE`er ikke ciklider Christoffer og det er ikke sånn at alle fisk spiser yngel så lenge yngelen passer dem i munnen.

Stort sett de fleste Sør-amerikanske ciklidene er rovfisk, det btyr at dem er kjøttspiser og jakter dermed på bytte sitt. SAE`er derimot spiser alger.
Vet det
dete r det jeg mener det er en sinl fisk
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap