Ancistrus død:( noen som vet hva det kan være?

Jeg har tre ancistrus yngel, 1 guppy hann, 2 guppy hoer, 7 neontetra i et 100 liter kar. I går kveld fant jeg ikke igjen den siste ancistrusen min og tenkte kanskje den hadde gjemt seg. Men nå i morges lå han midt i akvariet, ganske innskrumpet, og hvite flekker på hodet og den lille kropen som var igjen. Dette må ha skjedd i løpet av et døgn kanskje eller mindre, for sist så jeg ikke noe galt med den. Ingen andre fisker har symptomer, ph er 7,5 nitritt er 0. Jeg skifter vann i gang i uken ca 30%

Eneste problem jeg har hatt i det siste er alger på sanden, og litt grønne prikker på ruta. Dette har jeg fjernet med å ta en hov og fjerne øverste laget på sanden, og foret mye mindre. ( ikke hver dag kanskje hver tredje) Algene lukter ikke vondt, bare gress.

Noen som vet hva det kan være, eventuelt bør jeg medisinere?

Di to andre ancistrusene er normale, men det skjedde som sagt ganke raskt. Det hører med at denne har vært litt mindre enn di andre ancistrusene mine, syns den har vokst lite. Har hatt dem siden april. Den døde var ca 3 cm kanskje.. Di to resterende er litt kraftigere og kanskje 4-5 cm. Men alle spiser bra så vidt jeg ser.

Ikke artige greier nei..
Syns det høres ut som den bare var en mye svakere fisk stakkaren. Det er desverre noen fisk som er svakere enn andre og ikke ment at skal leve opp. Litt "svinn" må man regne med når man driver med fisk, sånn er det bare

Så lenge du ikke ser noen symtomer på dine andre fisk syns jeg ikke du skal medisinere. Bare følg litt med dem nå framover
Ja, det var det jeg tenkte egentlig. Kan være den er blitt stresset også..Var liksom ikke noe karakteristiske prikker eller noe på kroppen. Hele hodet var blekere på en måte. Han har vel mistet fargen da stakkar. Men men, satser på det ikke er noe galt med resten da

takk for svar!
Ja. sikker bare tilfeldig.
Noen fisker har ikke så god "kvalitet".
Lykke til videre med akvarium
Var det sånne prikker som så ut som de hadde lekt ut av kroppen? Hadde en gang en ancistrus som fikk forstoppelse(var full av egg og fikk ikke kvittet seg med disse), og da kom det hvite dråper ut av huden på den før den døde. Så ut som den hadde sprukket, og "lufta" hadde gått ut av den.

Husk å ikke mate de med proteinrik mat, da kan de også få forstoppelse. Trenger røtter å gnage på, og algetabletter for algeetere.
Di andre ancistusene ser ut som di har det bra, di har røtter og planter som di koser seg med. I tillegg får di mallefor og agurk i ny og ne. Så ikke ut som de hadde lekt noe ut av kroppen, bare diffuse hvite partier. Tror øynene var hvite også, en usikker.. Ikke mulig å ta bilde av det heller.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap