Hjelp!?

Jeg kjøpte i dag, 1 kampfisk han, i think og 2 guppy hanner ...
Det så ut til å funke helt fint inntill ... NÅ i kveld, den fineste guppyen min Thomas blir nappet på av kampfisken Dracula.... det som er pussig(for meg) er at Dracula ikke napper på Quasimodo(den andre guppyen) og jeg blir helt fortvilet for jeg vil ikke at noen av mine fisker skal dø eller lide pga meg og min dumhet... så jeg lurer på hva jeg burde gjøre?, jeg venter på et akvariet til kampfisken men den kommer ikke før om hvertfall 2 uker tror jeg, og det kan være forsent innen den tid (hvis ikke det er jeg som overdriver da?)..

- Noen tips til hva jeg kan gjøre ? :L
Hei :)
Hei, er nybegynner jeg også, men har forstått det slik at når slikt skjer så må du bare fjerne kampfisken. Kampfisken kan du putte i En Stor Bolle eller en bøtte, der overlever den fint Hadde flyttet den med en gang jeg vertfall.
agathe
Hei, er nybegynner jeg også, men har forstått det slik at når slikt skjer så må du bare fjerne kampfisken. Kampfisken kan du putte i En Stor Bolle eller en bøtte, der overlever den fint :) Hadde flyttet den med en gang jeg vertfall.

Ok, takk takk!, får kjappe meg, vil jo ikke at Thomas skal komme mer til skade :l
Da er Dracula(kampfisken) flyttet til en stor blå plastik boks, jeg puttet et par dråer av sånn derre ting som gjør vannet mer fiske venlig og håper at det går bra, men hvor ofte burde jeg skifte litt av vanne hans? sånn at han får nok oksygen i vannet? ...
Kampfisk er Labyrintfisk og trenger ikke oksygen i vannet for å puste. Den henter oksygen fra lufta Men pass på å bytte vann ofte nok om du ikke har filter i vannet!
Inaktiv bruker
Ja, kampfisker kan hente oksygen fra lufta, men hvis lufta er kald kan den få lungebetennelse. Legg ett lokk over, eller dekkglass. Så blir både lufta fuktig og varm, så lenge vannet er varmt
FishNChips
Da er Dracula(kampfisken) flyttet til en stor blå plastik boks, jeg puttet et par dråer av sånn derre ting som gjør vannet mer fiske venlig og håper at det går bra, men hvor ofte burde jeg skifte litt av vanne hans? sånn at han får nok oksygen i vannet? ...

Enkelte kampfisk liker dårlig andre fisk med lang, slørete hale. Det minner dem om konkurrenter, altså andre hann-kampfisk (som de ikke tåler synet av). Hva som gjorde at din bare tok den ene guppyen, er ikke godt å si, det var vel noe ved den han ikke likte. Men det kan hende han hadde gått løs på den andre guppyen også etterhvert.

Jeg foreslår at du spør butikken om du får levere tilbake kampfisken. Den kan jo ikke bo i den bollen resten av livet.

Så lenge du har den i bolle bør du bytte halvparten av vannet hver dag. Men sett det helst i en bøtte dagen før, slik at vannet er romtemperert i det minste. Kampfisk liker ikke kulde, de er varmekjære fisk, og han vil nok ikke ha det så bra i en bolle. Det kan fort bli for kaldt for den.
mona o
[QUOTE=FishNChips]Da er Dracula(kampfisken) flyttet til en stor blå plastik boks, jeg puttet et par dråer av sånn derre ting som gjør vannet mer fiske venlig og håper at det går bra, men hvor ofte burde jeg skifte litt av vanne hans? sånn at han får nok oksygen i vannet? ...

Enkelte kampfisk liker dårlig andre fisk med lang, slørete hale. Det minner dem om konkurrenter, altså andre hann-kampfisk (som de ikke tåler synet av). Hva som gjorde at din bare tok den ene guppyen, er ikke godt å si, det var vel noe ved den han ikke likte. Men det kan hende han hadde gått løs på den andre guppyen også etterhvert.

Jeg foreslår at du spør butikken om du får levere tilbake kampfisken. Den kan jo ikke bo i den bollen resten av livet.

Så lenge du har den i bolle bør du bytte halvparten av vannet hver dag. Men sett det helst i en bøtte dagen før, slik at vannet er romtemperert i det minste. Kampfisk liker ikke kulde, de er varmekjære fisk, og han vil nok ikke ha det så bra i en bolle. Det kan fort bli for kaldt for den.

Han kommer ikke til å leve i den boksen for resten av livet, venter på et akvariet som han skal få bo i ... dette med at han skulle få bo med guppyene var bare midlertidig men det funket jo ikke så jeg måtte flytte den :] passer på at han altid har det varmt, han står på sove rommet mitt der solen står på heledagen så han lider nok ingen nød med tempraturen(passer på at vannet ikke blir for varmt også) .. takk, skal bytte vannet flere ganger for dagen tror jeg, har så dårlig samvittighet for de begge, at han må bo i en boks og at jeg lot det gå litt lengre enn det skulle gjort med min lille guppy, den ser ut til å lide nå men det står mer om det på en annen ' tråd ' jeg la ut ...
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap