Kuhliiål

Hvet noen om hvordan man kan få kuhliiåler mer aktive?

jo flere man har og jo mer gjemmesteder man har jo mer er er de aktive og er mer til syne
da kjøper jeg flere i morgen + sand
Jeg har bare 2 og de er veldig aktive og er fremme og leter etter mat hele tiden.
Jeg liker de veldig godt, så jeg skal kjøpe noen flere, da tenker jeg det blir enda mere liv.
anbefaler du også at jeg kjøper flere kuhlii åler?

Du bør ha ca 10stk ilag for at de virkelig begynner å trives. For dette er en ordentlig stim/klynge fisk. Dette høres kansje sprøtt ut. Jo flere gjemmeplasser de har, til mere er de fremme og øker aktivitetsnivået. Dette har med å gjøre at de føler seg tryggere med mange gjemmesteder, siden det altid er kort vei til et gjemmested hvis den blir skremt. Og tør seg fortere frem igjen.

Hvis du trykker her, får du frem informasjonen på fiskebasen om Kuhlii ål



takk for svar, tror med tiden at jeg kjøper flere. Og i morgen ska jeg bytte til sand og da skal jeg lage flere gjemmesteder
Plussmedlem
10 stk i 63 liters akvarium er for mange fisk. Fullvoksne blir det 1,2 meter fisk i tillegg til de fiskene som er fra før.
Prøv deg frem i stedet. Kjøp et par stykker til og en plante eller to til. (og finkornet sand), og se så om de forandrer adferd. Hvis de ennå er sky, ville jeg forsøkt å innrede akvariet med flere gjemmesteder for dem. Javamose er flott til det, og kanskje ei kokosnøtthule? Min erfaring er at dette burde holde for å få aktive, morsomme kuhlii.

Mener at du burde i hvert fall ikke ha mer enn 5-6 kuhhli i akvariet ditt. Selv har jeg 6 på 170 liter og de er over alt hele tiden.
Det variere veldig hvordan folk opplever at kuhliiene oppfører seg. Mine feks er ikke masete i det hele tatt. Jeg har 15 stk i en 63L. Jeg har selvfølgelig sørget for at alle har nok gjemmesteder, det er viktig. Bytter nesten halvparten av vannet ukentlig. Fort gjort med gode vannbytter på så små kar
(skal kjøpe en eller to til i morgen)

syntes dere at jeg burde lage/ kjøpe noen huler? hvor mange da?

Det ikke nødvendig å kjøpe spesielle huler til gjemmeplasser. Innredning av røtter, steinrøyser av elvestein og planter vil danne flere og bedre gjemmesteder til kuhlii'n en kjøpehuler. Det skal ikke store åpningen til før kuhlii'n kan benytte seg av den. Tettvoksende planter fungerer også bra. Det beste er at gjemmeplassene blir en naturlig del av innredningen. Ålene kan finne seg gjemmeplasser som du ikke hadde tenkt som gjemmeplasser og.


laget noen huler til mine fire åler, og de er blitt mye mer aktive!!
Så bra!

Det er ofte slik at når fisken kan gjemme seg når den vil, så blir den også mer frempå. Er nok fordi den er mindre stresset.


-Tim
Sara Beate hva med å bytte logo ? fiskene mine blir mer å mer bortskjemte Hyggelig at du spør og følger de gode råd du kan få her inne
Lykke til videre

Mvh Per
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap