Hekta!

Eg får rett og slett ikkje nok av fiskene mine og akvariet. Blir helt hekta. Hadde bare lommeboken vært litt større så eg kunne kjøpt endå flere akvarier med en gang.. Men det blir nok ikkje lenge til eg kjøper meg ett større. Må bare ha flere. Kan sitte og se på fiskene mine i flere timer i strekk, er rett og slett gøy. Samboeren min synes jeg er helt rar :P
eg lurer på korti eg kommer til å bli fornøyd, korti eg får nok. Noe som eg tror aldri kommer til å skje, ihvertfall ikkje på maaange år!
men eg ser det er ikkje bare meg som er sånn her inne på AF, og det er ganske betryggende, så vet eg at det ikkje bare er meg som er hekta!
svaret er ganske enkelt, NEI:P hehe
hørte jeg noen sa litesjuken (Plaskehoste i lommeboka) ??

Mvh Per
her er det kunn madammen som har satt ned foten. Derfor har jeg 2 kar, 160liter & 240liter pluss hagedammnen da å en liten bolle.

hadde foten ikke vært satt ned hadde nok begge stuene mine vært stapp fulle.

meeen er greit med en fot i gulvet også så ting ikke tar helt av
Ja det er sant det, men er litt irriterende og :P
Men jeg skal ha ett akvariet til, må ha ett større uansett kor hardt hun setter ned foten :P
FiskeAlex
men eg ser det er ikkje bare meg som er sånn her inne på AF, og det er ganske betryggende, så vet eg at det ikkje bare er meg som er hekta!


Velkommen i klubben. Du er en av mange, min venn!

Jeg ble kraftig bitt av litersyken i 2004. Kjøpte mitt første kar på 110 liter, og allerede etter et par uker skjønte jeg hvilken vei det bar. Flere, må ha flere! Det har bare ballet på seg, og nå har jeg stuet 18-20 akvarier i høyden inn på et lite 10 kvadrats rom jeg greide "å grine meg til" å få bruke til akvariene mine, da vi flyttet hit i 2006 Mannen min sa nok ja til det for å slippe å ha akvarier på absolutt alle benker og bordoverflater spredd over hele huset.

Hadde mitt akvarierom vært større, hadde jeg garantert hatt flere akvarier også... det er noe med dette å være akvarist og se noen centimeter ledig vegg... man begynner automatisk å tenke på hva slags akvarium man kunne fått plass til akkurat der!
jeg må nok si at jeg misunner deg litt der, det er ikkje så lett å få samboeren min til å ombestemme seg, og jeg tror neppe jeg får lov å lage gjesterommet vårt om til ett akvarie rom, men det blir nok spredd noen akvarier rundt om i hele leiligheten, ett på soverommet og ett på gjesterommet og ett i stuen når eg kommer så langt å får kjøpt meg ett større ett, jeg trenger virkelig ett større, jeg har lyst å lage ett malawi akvariet..
men så er det dette her med penger då, er jo så mye annet man har å betale på i måneden, så det er ikkje så lett å få kjøpt alt man vil ha på engang, så jeg får vente en liten stund til no, så får jeg se om jeg får kjøpt meg ett til
ingen pub til pub runder å fikseboller 1 mnd så begynner penga hope seg opp til ett nytt kar snakker erfaring!

Hehe, ja har planer om å kjøpe den 11 september når penger kommer inn på konto igjen Så blir det større akvarie, har sett litt inne på annonsene her inne på AF. Så det blir nok ett større akvariet på meg då ja hvis ikkje samboeren sitter seg helt på vrangen :P
Men vet ikkje om eg ska kjøpe 110 L eller 250 endå.
mona o
[QUOTE=FiskeAlex]men eg ser det er ikkje bare meg som er sånn her inne på AF, og det er ganske betryggende, så vet eg at det ikkje bare er meg som er hekta!


Velkommen i klubben. Du er en av mange, min venn!

Jeg ble kraftig bitt av litersyken i 2004. Kjøpte mitt første kar på 110 liter, og allerede etter et par uker skjønte jeg hvilken vei det bar. Flere, må ha flere! Det har bare ballet på seg, og nå har jeg stuet 18-20 akvarier i høyden inn på et lite 10 kvadrats rom jeg greide "å grine meg til" å få bruke til akvariene mine, da vi flyttet hit i 2006 Mannen min sa nok ja til det for å slippe å ha akvarier på absolutt alle benker og bordoverflater spredd over hele huset.

Hadde mitt akvarierom vært større, hadde jeg garantert hatt flere akvarier også... det er noe med dette å være akvarist og se noen centimeter ledig vegg... man begynner automatisk å tenke på hva slags akvarium man kunne fått plass til akkurat der!

Leste artikelen din om akvarie rommet ditt og det var veldig fint, skulle ønske eg også hadde ett slikt rom jeg kunne bare reservert helt til akvarium.
FiskeAlex
Hehe, ja har planer om å kjøpe den 11 september når penger kommer inn på konto igjen ;) Så blir det større akvarie, har sett litt inne på annonsene her inne på AF. Så det blir nok ett større akvariet på meg då ja hvis ikkje samboeren sitter seg helt på vrangen :P Men vet ikkje om eg ska kjøpe 110 L eller 250 endå.



Har du plass så kjøp det største


-Tim
QUOTE]


Har du plass så kjøp det største


-Tim

ja det blir helt sikkert det største hvis madammen lar meg få lov til å bruke mer penger på det
Hehe
vi me akvarium for 3 årsiden nå og ar nå 26 kar men 4 er nedlagt men det blier mer

meg å pappa er liter suka den to oss fort hehe
FiskeAlex
Hehe, ja har planer om å kjøpe den 11 september når penger kommer inn på konto igjen ;) Så blir det større akvarie, har sett litt inne på annonsene her inne på AF. Så det blir nok ett større akvariet på meg då ja hvis ikkje samboeren sitter seg helt på vrangen :P Men vet ikkje om eg ska kjøpe 110 L eller 250 endå.


kjøper du 110 nå er det ikke sikkert det blir godtatt med 250 senere, så gå for 250 (har erfaring)

Mvh Per
FiskeAlex
ja det blir helt sikkert det største hvis madammen lar meg få lov til å bruke mer penger på det ;)



Mer penger. Er da ubetydelig prisforskjell om du går for ett standardakvarium.

Eksempel her
Jeg er også blitt helt fiskegal, folk bare måper når de kommer inn her De tror nok jeg har fått enda en skrue løs!

Det som står øverst på min øsnkeliste nå, er 500 - 700 liter, men jeg må vente til jeg har gjort ferdig kjelleren, for i 1 etg. er det ikke plass!

Veldig fint å lese om andre her inne som har "dilla"....
Jeg venter også bare på å få fast arbeid så jeg kan flytte i egen leilighet. Har store planter om å sprenge 1000liter grensa.


mkleppes: Hoppet fra 700 til 1000 liter er jo ikke så stort. Hverken pris eller plassmessig
Tim
Jeg venter også bare på å få fast arbeid så jeg kan flytte i egen leilighet. Har store planter om å sprenge 1000liter grensa. Så gøy med store planer, lykke til i jakten på fast jobb! mkleppes: Hoppet fra 700 til 1000 liter er jo ikke så stort. Hverken pris eller plassmessig ;)


Der sa du noe, tror faktisk jeg går for 1000 L.he, he. Sånn sett er det kjekt med nybyggd hus og kjeller som ikke er innredet enda, jeg får begynne å holde av plass nå!!!
... kjekt med nybyggd hus og kjeller som ikke er innredet enda, jeg får begynne å holde av plass nå!!!

Ja skynd deg å holde av plass, for det er et slit å rydde plass siden, når man har bodd et sted noen år , all ledig plass i et hus blir på mystisk vis fyllt opp med alskens greier, nesten uten at man merker det.
jeg satt opp en hemmelig 63liters i går. neddi kjellern, madammen er jo aldri neddi der. Står så fint der atte!
Tilfeldig bekjentskap
© Kjell Begby
Reklame for plussmedlemskap