Woha vs juwel hjørneakvarium?


http://www.woha-aquarien.de/site.php?site=w_h_meta#


http://www.webzoo.no/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=2&produktid=1393&Navn=02.%20Juwel%20akvarie&HKatID=2

Er førstnevnte dobbelt så bra som sistnevnte? Prisen er ihvertfall det
Samboeren er ikke fornøyd med fargeutvalget til Juwel men det finnes kanskje andre alternativ enn Juwel som kan passe bra inn i en stue?

Takk for svar!

Mvh,

Thomas
Jeg kjenner ikke til disse Woho akvariene og om prisen er høyere så betyr ikke det automatisk at kvaliteten er noe bedre. Jeg ville gått for Juwel blant disse to, siden jeg ikke kjenner til det andre merker og har heller ikke sett at noen norske butikker fører disse. Juwel er et veldig kjent merke, med utbygd salgsnettverk i Norge så det er lett å få tak i, samt å skaffe reservedeler om dette skulle bli nødvendig.

Om ikke sort, brunt eller bøk av farge passer inn i stua, så lurer jeg på hva slags farge fruen ønsker:P
Fruen er vel mest giret på hvitt Woha akvariet kan bestilles fra Jan Holt i Oslo...
Thomas Tjøstheim
Fruen er vel mest giret på hvitt :) Woha akvariet kan bestilles fra Jan Holt i Oslo...


Hvitt akvarie? nei vettu hva hehe...her må foten settes ned:P
Hjørnekar uten buet front
Lite tips: om du ønsker hjørnekar uten buet front kan du få tak på dette her:
http://www.aquamanias.no/productdetails.php?product=968

Er selv godt fornøyd med denne typen (har den som er hakket mindre).
Siste oppdateringer fra fruen

Fruen vil ha ask! Ikkje krittkvit...
Bøk er IKKJE noko fint, og skal det eit svart akvarium inn i stua, må vi kjøpe ein lys sofa :-P
hehe ekke så greit med disse damene og farger skjønner jeg:P

Jeg har et Juwel Rio 240 i brun utførelse som fint passer bra sammen med en mørk sofa, men nå er jeg gutt da og har kanskje ikke peil hehe:P
Jeg har masse Woha lysarmaturer til mine helglass-kar, og jeg elsker dem! De er utrolig brukervennlige, smarte løsninger og flott design. Alle mine er i fargen "Ash black".
Jan Holt akvariebutikk i Oslo har Woha, og du ser fargen "Svart Ask"
her på skjemaet de har lagt ut på nettet (side 3).

Jeg bestiller mine Woha armaturer fra Tyskland, via www.Aquaristikshop.com.
Akvariene fra Woha har jeg ikke testet, eller evt akvariemøbel.

Jeg kan ikke fordra Juwel kar.... :p
Lurer litt på et Wromack hjørneakvarium på 210l, noen som har erfaringer med et slikt?

Ser akvasia har disse i mange farger

Noen anbefaling på lysoppsett, er vel greit å oppgradere til T5, hva med ekstra lysrør? Akvariematte vet jeg forøvrig ikke hva er...
Anbefalinger på utvendig pumpe til et slik kar som vil få plass i underskapet?
Tenker å ha søramerikansk biotop med corydoras, dvergciklider og stimfisk...

Takk!


Hjørneakvarium 210 liter, 85x85x50cm.
Lysarmatur exclusive 2x30w t-8 lysrør,
(tilleggspris for T-5 armatur kr 800,-)
Akvariemøbel m skapdører, Akvariematte.
Standardfarger svart og bøk.

Fåes også i følgende farger med 5% pristillegg.
• Grå
• Wenge NY!
• Calvados NY!
• Hvit NY!
• Older
• Kirsebær
• Lys eik
• Mørk eik
• Valnøttre
• Mahogni
• Furu
• Lønn

-Tilleggsutstyr
ekstra lysbjelke 2x30w. kr 750,-
ekstra lysbjelke T-5, 2x39w kr 1000,-
forkrommet rør til bord. kr 350,-

Fraktpriser på akvarier over 35kg.
Sør for Dovre kr 1000,-
Nord for Dovre kr 1500,-
Levering på dør med spedisjonsfirma.
mona o
... Jeg kan ikke fordra Juwel kar.... :p


Hvorfor liker du dem ikke Mona?

Hva jeg ikke liker ved Juwel? Mye
Designet. Lite bunn- og overflateareal. De er høye og smale i forhold til lengden. Også står den fordømte megaklossen av et filter fast i karet, som i tillegg er håpløst å gjøre reint uten søl. Dårlig møbel av billig-kvalitet (sammenlign med f.eks. Akvastabil sine akvariemøbler...!).

Nei, det blir nok aldri mer enn det ene Juwel karet på meg... (det aller første akvariet jeg kjøpte).
Må si meg litt enig med deg Mona, MEN finnes det noen andre møbelakvarier som er like rimelige? Akvastabil er ikke akkurat en estetisk perle. Selv synes jeg at Wromak og Woha er meget gjennomførte, men de koster flesk.

Har du andre tips til pene møbelakvarier?


-Tim
Jeg er faktisk litt uenig med mona der. For kort tid siden skjekket jeg ut hvilket kar jeg skulle skaffe meg på ca 250Liter, og der kom Juwel mye bedre ut enn akvastabil. Juwel var mye bredere, så om man skal ha akvastabil i den størrelsen må man bestille spesialkar da jeg mener å huske at den var 100m bred vs Juvel 121cm. Det var nok derfor jeg valgte Juwel. Man kan jo alltids fjerne pumpa om man vil det, en enkel sak

Men hver sin smak
Tror du MarenB kanskje misforstår Mona litt.
Juwel karet på 121cm lengde må nødvendigvis være smalere (evt. lavere) enn Akvastabil karet på 100cm lengde dersom det skal romme samme volumet
Nå må vi huske at Mona primært driver med Coryer. Da betyr bunnarealet alt. Med guramier så er nok ikke det fullt så viktig.


-Tim
Valg av akvarium
Oi. Nå ble jeg usikker på valg av akvarium, etter å ha tittet i denne tråden idag. Hadde nesten bestemt meg for å kjøpe Juwel Rio 300 eller 400 fra Dahls dyrerike. Men når en erfaren akvarist som Mona ikke liker dem blir jeg temmelig usikker. Får jo bare sett dem på nett, vi som bor langt unna akvariebutikk. Har også fått tilbud på Wromak men blir en del dyrere og er uten pumpe. Valgets kvaler her og ja.
Konklusjonen er vel at man får det man betaler for. Juwel er rimelig og greit. Wromak er dyrt og eksklusivt.

En wromak kombo med pumpe blir jo mye dyrere enn tilsvarende juwel. Så ikke helt samenlignbart.


-Tim
Jeg uttrykte bare min egen personlige mening og smak ovenfor da
Og som alle vet; smak og behag er forskjellig.

Hvis man liker Juwel, så er det bare "løp og kjøp" Prisen er jo ingenting å si på.
svarteper
Oi. Nå ble jeg usikker på valg av akvarium, etter å ha tittet i denne tråden idag. Hadde nesten bestemt meg for å kjøpe Juwel Rio 300 eller 400 fra Dahls dyrerike. Men når en erfaren akvarist som Mona ikke liker dem blir jeg temmelig usikker. Får jo bare sett dem på nett, vi som bor langt unna akvariebutikk. Har også fått tilbud på Wromak men blir en del dyrere og er uten pumpe. Valgets kvaler her og ja.


Jeg har selv et Juwel Rio 240 liter og er veldig fornøyd, og kvaliteten er mere enn bra nok. Eneste jeg kasta ut i mitt kar var det innvendige filtret, og erstatta dette med en eheim pro 2 2028.

Og som Mona skriver så er dette hennes personlige mening, og har ikke noe med at dette ikke er bra kar. Hun driver mye med corydoras, og iom at disse trenger mye bunnplass i karet, så fins det andre merker som er dypere og ikke så høyt.

Så hadde jeg vært deg, så hadde jeg bare kjøpt et Rio 300 eller 400.
Tilfeldig bekjentskap
© Daniel Konn-Vetterlein
Reklame for plussmedlemskap