Spørsmål og svar

Tenkte det kanskje gikk an å ha en tråd der det gikk an å komme med spørsmål om det meste en nybegynner lurer på. Hadde kanskje redusert antallet nye tråder der det blir spurt om ting.
Kanskje det gikk an å klistre denne tråden så den ikke forsvant? Bare et forslag.....

Ok, det jeg lurer på er om det finnes et generellt svar på hvorfor fisken driver og svømmer opp og ned på glasset i akvariet? Mistrives den? Gjør det ikke hele tiden men ganske ofte. Vannverdier og temperatur er ok....
Syns ikke det er så lurt å samle masse forskjellige spørsmål i en post. Ser for meg at det blir rotete og vanskelig å feks finne tilbake til når man søker på bestemte tema i forum...
Helt greit det. Hvordan søker du på tema i forumet, for det får ikke jeg til. F.eks tema om Ph. Hvis jeg skriver Ph i søkefeltet får jeg ikke opp en dritt i forumet......
Det er problemer med søkefunksjonen pr tiden så du får desverre ikke søkt opp noe som helst. Går en tråd om akkurat dette her
Aqua-stas
Tenkte det kanskje gikk an å ha en tråd der det gikk an å komme med spørsmål om det meste en nybegynner lurer på. Hadde kanskje redusert antallet nye tråder der det blir spurt om ting. Kanskje det gikk an å klistre denne tråden så den ikke forsvant? Bare et forslag.....

Ingen god idè, dessverre Om ca 2 sider er det ingen, jeg gjentar ingen, som gidder å bla lenger og måtte lese gjennom x antall poster for å se om de finner svar på akkurat det DE lurer på i denne tråden....De poster heller nytt.

Aqua-stas
Ok, det jeg lurer på er om det finnes et generellt svar på hvorfor fisken driver og svømmer opp og ned på glasset i akvariet? Mistrives den? Gjør det ikke hele tiden men ganske ofte. Vannverdier og temperatur er ok....


Hva slags fisk er det? Det bør du opplyse om.
Hvor lenge har du hatt akvariet i drift? Og hvem tester vannet for deg og hvordan gjøres det? (Med dråpetester eller strips?)
mona o
[QUOTE=Aqua-stas]Tenkte det kanskje gikk an å ha en tråd der det gikk an å komme med spørsmål om det meste en nybegynner lurer på. Hadde kanskje redusert antallet nye tråder der det blir spurt om ting. Kanskje det gikk an å klistre denne tråden så den ikke forsvant? Bare et forslag.....

Ingen god idè, dessverre Om ca 2 sider er det ingen, jeg gjentar ingen, som gidder å bla lenger og måtte lese gjennom x antall poster for å se om de finner svar på akkurat det DE lurer på i denne tråden....De poster heller nytt.

Aqua-stas
Ok, det jeg lurer på er om det finnes et generellt svar på hvorfor fisken driver og svømmer opp og ned på glasset i akvariet? Mistrives den? Gjør det ikke hele tiden men ganske ofte. Vannverdier og temperatur er ok....


Hva slags fisk er det? Det bør du opplyse om.
Hvor lenge har du hatt akvariet i drift? Og hvem tester vannet for deg og hvordan gjøres det? (Med dråpetester eller strips?)

Har hatt akvariet i drift i 3 uker. Har 8 Platy i forskjellige varianter, 1 Kampfisk med to kvinnfolk og 3 Sebrafisk.
Tester daglig med Tetra laborett, dvs dråpetest.
3 uker og du får ingen utslag på nitritt?
Det var merkelig. Normalt skal det være skyhøy nitritt den tredje uka, spesielt om man allerede har puttet inn fisk på det tidspunktet.

Når satte du inn fiskene?
Fisk ble kjøpt samtidig som jeg kjøpte akvariet pga. at jeg ikke var hørt om innkjøring, nitritt osv. før jeg begynte å lese her inne. De nevnte ingenting om det på butikken. Så derfor har jeg målt NO2 hver dag og forberedt meg på hyppige vannbytter nå den begynte å stige. Hadde noen vannbytter etter ca. en uke for da ga det litt utslag på testen, ca 0,3mg. Men det stabiliserte seg igjen.

Men etter noen dager da jeg var satt meg litt inn i ting var jeg inne igjen på butikken og tenkte jeg skulle forhøre meg om "filterguffe", siden de hadde vært så dum å selge meg akvarie med fisk. Fikk da en flaske med Sera bio nitrivec i nevene med beskjed om at dette ville funke. Da svarte jeg at det var ikke det jeg mente og om ikke jeg kunne få "filterguffe" fra ett av akvariene deres. Nei, det var litt vanskelig og istedet fikk jeg en utbrodering fra den butikkansatte at Sera bio nitrivec hadde han brukt selv og det fungerte utmerket. Så da reiste jeg litt snurt hjem igjen med denne flasken for jeg hadde jo lest inne på forumet her at slike remedier ikke hadde noen effekt. Men kanskje det hadde det? Jeg vet ikke, men følger med på daglige målinger av nitritt.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne L.R
Reklame for plussmedlemskap