Akvariumet mitt=)

Hei, mitt akvarium har nå stått ca 1 uke men grus,planter og en liten hule.
verdiene i vannet nå er:
nitritt : 0,0 mg/l
Ph : 7,2

men det jeg lurte på var:

Frister meg VELDIG til å kjøpe noe levende i akvariumet så lurte på er verdiene bra eller kan jeg få dem bedre??

mente jeg leste noe tidligere på forum at man kunne kjøpe noe som fikk igang miljøet i akvariummet også, hva da?

er det for tidlig å sette opp noe fisk? tenkte da på 1-3 guppyer eks, hvis andre er bedre vær så snill å nevn!
algespiser må man vel tilsette når det kommer alger i vannet??

tenkte på detta dersom jeg skulle fikse noe i Zoo butikken i morgen, så tenkte da på fisk også.'
blir litt kjedelig med tomt akvarium=)

her ligger 2 stk bilder av akvariummet til nå=)

takker for svar...
Det er desverre alt for tidlig å ha i fisk allerede nå

Les artikkelen om oppstart av akvarium
Siden du bruker grus på bunnen istedet for sand bør du også være obs på at det ikke er alle typer fisk du kan ha.

Les gjerne også artikkelen, akvarium for fiskenes skyld?
Dersom du kan få deg filtergugge fra dyrebutikken så kan du begynne å sette inn noen få fisk. Ikke uten.


-Tim
hehe, haster ikke er bare en ivrig fyr=).
men har lest et sted at etter 1-2 uker kan man sette inn ancistrus eller otocinclus algespiser??
og går det an å ha Guppyer hvis jeg har steinbunn?
Steffy90
hehe, haster ikke er bare en ivrig fyr=). men har lest et sted at etter 1-2 uker kan man sette inn ancistrus eller otocinclus algespiser?? og går det an å ha Guppyer hvis jeg har steinbunn?


etter 2 uker er giftstoffene på topp, og det er den værste tiden å sette inn fisk.

Skaff deg innkjørt filtersvamp så slipper du hele prosessn


-Tim
Det er synd det det står skrevet dette i artikkelen om oppstart av akvarium:

Etter at karet er satt opp, temperert, beplantet og ferdig innredet og du har funnet ut hva slags fisk du ønsker å ha i akvariet kan du starte med å sette inn et par enkle, hardføre "innkjøringsfisk" - ikke mer enn 2-3 stk!

De fleste av oss akvarister er vel stort sett veldig uenig i dette?
Tja, lisbeth. Dersom man tar jobben med store vannbytter hele veien så går det jo greit det også? Kanskje det beste med en presisering?


-Tim
Ja var litt forrviranes det det ja:P, men leste istad at det var noen som satt in 1 eller 2 eplesnegler i akvariummet etter 1-2 ukerstid for å fremmheve prossess, går det?
Tror ikke snegler er de som liker dårlig vannkvalitet best.


For å fremskynde prosessen har du oppi litt fiskemat hver dag. Da får filterbakteriene noe å jobbe med.


-Tim
Ja ok, eneste fiske mat jeg har nå som fulgte med tilbuds pakken er Nautron HI-FI prodac + vitaminC (flak) håper det funker å ha oppi akvariummet være dag?
Samme hvilken fiskemat det er, bare det råtner

Nutron Hi-Fi er helt greit hovedfor til fiskene. Samme greia som f.eks Tetra tetramin.


-Tim
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap