Palettciklide sammen med reker?

Har et 110 liters kar som det pr i dag går 2 flinke palettforeldre sammen med bebisene sine, samt 1 pleco og 1 ansistrus. Det jeg lurer på om jeg kan ha reker oppi dette karet eller vil Palettene gyve løs på disse for å beskytte yngelen sin?
for en liten stund tilbake så hadde jeg en 200liter med palettforeldre i og andre fisk og masse reker det gikk fint det, men jeg hadde ganske mye røtter og planter oppi der så de hadde ganske mange gjemmeplasser da... kanskje en og annen blir spist men har du mange reker så skal det vell gå
De vil jakte på de rekene de ser, men som inger sier vil nok mange overleve hvis du har et veldig godt beplantet akvarie. Jeg hadde en stor kirsebærreke-koloni som jeg trodde ble totalt utryddet av mine glupske guramier. Fant halve reker her og der og til slutt så jeg ikke ei eneste reke Men etterhvert har det dukket opp reker igjen som har klart å gjemme seg unna.

Jeg ville i allefall ikke prøvd å sette inn dyre dvergreker, men prøvd med kirsebærreker. De er hardføre og yngler som besatt
Det kan også være lurt å prøve med reker som ikke er så sterkt farget, grønne eller blå reker feks. De syns ikke så godt mellom plantene
Palettene og reker
Nuvel, da tror jeg likegodt at jeg lar være. Kan jo prøve med noen store tetraer istedenfor. Syns bare at det er litt stusselig oppi der nå for tiden da det er bare knøttsmå yngel og 2 fisker.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap