Trenger virkelig innredningstips til sebrafisk.

Inaktiv bruker
Jeg har et 60 liters akvarium som er under innkjøring. Jeg har planer om å skaffe 5-10 sebrafisker og trenger virkelig innredningstips.
Siden økonomien min nå er relativt svak trenger jeg virkelig innredningstips som helst ikke involverer så mye planter.
Fargen til sebrafiskene gir meg en følelse av at de vil passe i et akvarium som for det meste har stein og røtter til tema. jeg trenger virkelig innredningstips for sebrafiskene jeg skal skaffe.
Sebrafiskene er ikke så fine på det, så bare innred slik du synes er fint og har råd til, men det er alltid lurt å ha litt huler og gjemmesteder.
Inaktiv bruker
hvor mange sebrafisker vil passe til en 60 liter?
Vil heller ikke si rebrafisken er så "nøye" på innredninga. De liker også litt frie vannmasser å svømme på. Men litt planter for at det skal se hyggelig ut ville jeg hatt. Du får jo kjøpt billige planter her på rubrikk, har du sjekket det?

Siden sebrafisken ikke har så stort behov for røtter og huler de kan gjemme seg i kan du vente med å skaffe det til du får råd. Men enig med deg at sånn utseendemessig vil det se flott ut med litt røtter. Karet vil ellers se veldig nakent og tomt ut hvis du ikke har planter og røtter syns jeg

Er god plass til 5-10 sebrafisk i 60L. Men jeg vet ikke helt hva du mener med hvor mange sebrafisk du har plass til? Skal du kun ha sebrafisk der? Hvis du bare skal ha det er det jo plass til en del, i alle fall 20 vil jeg si.
Jeg synes 10 stk er nok, siden de er ekstremt hyperaktive fisker, og med litt skjulesteder vil det gjerne dukke opp en yngel eller to innimellom.

Men de liker seg best helt i overflaten, så for utseendets skyld ville jeg vurdert en bunnfisk, f eks en liten corydorasart eller kuhliiål...
Inaktiv bruker
jeg har nok planer om bare sebrafisk jeg har en del planter fra før, men jeg vet ikke helt hvordan karet skal bli innredet. men mulig jeg går for en algeeter også, tips? jeg har også en kokosnøtthule men tviler på at den vil bli brukt av sebrafiskene. sånn jeg har det nå er at jeg har masse planter på ene siden med en del gjemmeplasser , mens andre siden er helt fri for svømming. så halve akvariet er plantefult men jeg tenkte å legge en redmoor-rot i andre halvdelen som er tom, gi gjerne tips eller råd gjerne til en passende malle eller algeeter. bunnsubstratet er da vanlig biltemasand, ganske mørk synes jeg.
Syns det hørtes fint ut. Kan du ikke legge ut et bilde av karet?
Som algespiser kan du ha en liten gruppe ottoer, en ancistrus (som må byttes i en mindre igjen når den får litt størrelse) eller 2-3 eplesnegler, men disse kan også finne på å spise planter.

Ottoer kan være litt sarte og hvis det ikke er alger i karet må de ha nesten konstant tilgang på grønnsaker og algetabletter.

Reker er også fine algespisere, men fiskene kan finne på å nappe på dem.

Personlig er jeg veldig svak for fargerike snegler
Inaktiv bruker
akkuratt nå har jeg dessverre ikke store muligheten til å ta bilde, for mobilkameraet duger veldig dårlig, og det vanlige kameraet er ødlagt, men tar det nok en annen gang ! men 5 corydoras passer vel ikke inni et akvarie med 7 sebrafisk? (tror jeg velger å kjøpe 7 nå på starten) kanskje det forblir sånn også
Tilfeldig bekjentskap
© T.K.
Reklame for plussmedlemskap