Hvordan flytte akvariet på best mulig måte??

63l min står på rommet mitt, og jeg ønsker å flytte hele karet (og bordet det står på) til et hjørne av rommet mitt, men hvordan gjøre det på best mulig måte??

det er veldig lenge siden jeg har rensket hele akvariet, og alle tingene, så jeg kan jo tømme det og flytte det da, men er det noen andre ting jeg kan gjøre for å flytte det??


(PS: bordet kan ikke skyves da beina kan knekke)
Flytte karet
Ta og tømm karet for fisk og vann.. kjøp hjul på clas ohlson eller biltema monter under bordet så er du kvitt problemet for alltid.. Da kan du gå tur i stuen med akvariet om du ønsker det
jeg skal te byen på lørdag, da kjøper jeg hjul til bordet


tusen takk for svar, da blir akvariet flyttet (2 meter, maks)

Bare hyggelig Og lykke til..
Nils Rong: har du prøvd hjul under akvarier eller? Skal bruke solide hjul da eller? Og i så fall bør du kanskje tipse om hvilke hjul? Hva hvis hjulene ryker så går karet rett i bakken... Hadde ikke turt hjul på glass og vann jeg, men jeg er kanskje litt pysete sånn

Skal du flytte karet forresten, uten hjulmetoden. Tapper du bare ned til sanda, eller la såpass mye vann være igjen at fiskene ikke ligger å spreller oppå sanda. Så er det bare å løfte kar og bord mellom seg. 2 voksne som bærer er nok det tryggeste. Jeg har flyttet kar opp til 250L på denne måten
må si meg enig med Lisbeth. Å sette hjul under et akvarium som veier mange kg... Brekker det ene hjulet så deiser hele karet i bakken.....

Har flyttet 63 liter på måten Lisbeth nevner her. Funker kjempe bra.

Lykke til.

Espen
Joda skjønner hva du mener.. Hadde nok ikke satt hjul på ett 500 l Men har gjort det på mitt 110l Og denne jenten hadde bare 65 l Så det går nok greit.. Bare og si på biltema hva det skal brukes til.. Fikk noen små harde hjul på mitt med kraftig festeordning.. Er ikke så lenge siden en tv benk veide rundt 100 kilo med div inni og de gikk da fint og flytte på.. Men selvfølgelig alt med måte.. Ville ikke dratt det over en dørstokk.. Men eg triller mitt ut på kjøkkenet når eg skal skifte vann og gjøre reint.. Slipper og grise i stua.. Kjøp små harde hjul til ett verktøy skap de holder flere 100 kilo

Så ikke fær etterpå att ho var 13 år.. Så da må det være noen voksne må montere dette..
Eg brukte noen røde hjul som kjøpte på biltema.. tåler 125 kg per hjul. borret hull i benken. en bolt som passet hjulet noen skiver på hver side og låsemuttere på..
Men det tryggeste vist ingen kan hjelpe deg er og tømme det som Lisbeth sa..
nå har jeg flyttet det, og det gikk veldig greit

tokk alt vannet ut til bare sanda og litt vann var igjen (til fiskene) og løftet det og satte det på et annet bord mens jeg flyttet bordet den skulle stå på til der akvariet skulle stå, så fikset jeg litt på den utvendige bakrunnen (tapen jeg hadde festet den med var blitt ødelagt, så bakrunnen hang skrått), og sate det på bordet og fylte det med vann

nå vil jeg flytte det andre karet mitt opp på rommet, skal jeg bare gjøre det på samme måte eller?? det dreier seg om 54l?

det er bare jeg som er hjemme, og mor og far kommer ikke hjem på leenge ennå, og jeg har ryddet plass till det i hele dag. skal jeg bare gjøre det på samme måte??

(begynner å bli tid for rensing osv.)
trenger svar litt fort, så jeg kan begynne så fort som mulig etter jeg har spist
Nils Rong
Men eg triller mitt ut på kjøkkenet når eg skal skifte vann og gjøre reint.. Slipper og grise i stua..


Haha! Den var orginal! Har ikke hørt om noen som har gjort det på den måten før.

Sara, du kan sikkert gjøre det på samme måten med det andre akvariet om du greier å bære det. Du kan jo ta vare på noe av akvarievannet i ei bøtte slik at du ikke skifter ut så mye vann. Mindre sjanse for svingende vannverdier.
okidoki, da begyner jeg med vannlemping da

må bare si hva som skjedde en gang jeg skulle ta nytt vann oppi et av karene mine.......: jeg hadde nettop vasket karet og skulle ta vann oppi igjen, da jeg hadde tatt oppi ca 20l eller så, hørte jeg at et tv programm begynte og løp ned trappa for å se på det (var bare fem min igjen av det eller så) og da jeg kom opp igjen var det vann utover hele bade gulvet! jeg hadde glemt å slå av vannet, så det hadde bare rent ut av bøtta og på gulvet! gjett om mor ble sint, og minst tre håndklær ble brukt til tørkinga!

så jeg anbefaler deg som skall vaske karet eller noe lignene: ikke glem å slå av vannet før du går
Hehe, det minner meg om denne tråden. 1001 måter å søle vann på. Veldig morsom!
Latterkrampe. Ja det er fort gjort. Da vet man hva man ikke skal gjøre.
hehe, fikk sølt litt (veldig mye) vann i dag også, hehe


Tilfeldig bekjentskap
© Grethe Leo
Reklame for plussmedlemskap