Fluval 1

Hei jeg lurte på om en fluval 1 er stor nok til å drive et 54 liters kar? skal mest brukes til yngel og mest sansynlig vere biltema sand i.
og er det noen som vet om en varmekolbe som ikke er for stor men sterk nok til å varme 54 liter. mål ca 60x30x30.
Jeg tror den blir for liten. Jeg har brukt modifisert fluval 2+ mitt kar på samme str Synes egentlig det kunne ha vært større også, men det er jo begrenset med plass. Jeg har derfor en fluval 205 der nå (utvendig), men 2+ skulle gå fint!

Det kommer også an på hvilken yngel du har, om den vil ha mye sirkulasjon i vannet eller ikke f.eks.

Fluval 2+ har flere "funksjoner" enn 1+ også, så det er jo et +
hvordan funksjoner? er mest til guppy yngel for øyeblikket.
Du kan regulere hastigheten på vannstrømmen, vri tuten den veien du vil vannet skal gå samt velge å ha luftbobler ut fra utblåset om du vil det.

På fluval 1+ har du ingen av funksjonene.
Bruker selv et fluval 1+ i et 12 l karr her og fluval 3+ i et guppy og L144 karr.

Fluval 1+ er for liten til et 54 l karr.
Ken Myrseth
Bruker selv et fluval 1+ i et 12 l karr her og fluval 3+ i et guppy og L144 karr. Fluval 1+ er for liten til et 54 l karr.


ja har bestilt fluval 2+.

men er det noen som vet om en liten varmekolbe på 75w?
har nå fluval 2+ startet opp og skaffet varmekolbe. men så du skrev du hadde en modifisert fluval 2 til yngel.. hvordan modifisert da? har lest at noen har satt blåsvamp rundt nederste delen hvor innsuget er.
hvordan gjør du når du renser dette og når du bytter? og hvor ofte bytter du
Jeg bytter ikke svampen! Jeg har en ganske grov en og den må kanskje skvises litt i ei bøtte m akvarievann en gang i halvåret eller noe i nærheten av det når gjennomstrømninga av vannet blir veldig redusert.
så da kan jeg bare kjøpe det og sette inn det så det dekker den delen der orginale filteret går inn så la det stå og gå i ca 6 uker?
Du skal bare rense svampen når styrken på filteret er merkbart redusert.
Og du kan kryste svampen i akvarievann når den skal renses.
Du skal stappe hele filterhuset fult med blåsvamp.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap