Fiskesammensetning og ph

Noe jeg lurer på.
I 110L min har jeg 1 stor platy og sikkert 9 små platy (litt voksne yngel), 8 kardinaltetra og 2 anscistrus.

Så sjekket jeg verdier og sånt, og fant ut at PH verdiene som kardinaltetraene helst vil ha er helt forskjellig fra platy og anscistrus....
PH'en jeg har nå er rundt 7.2/7.4, prøver aktivt å få ned ph'en til i hvertfall 7.0 ved hjelp av eikeblader.
Men dette tar litt tid. Vannverdien i huset er faktisk på 6.2, så noe i akvariet må skape høy PH. Tror det er grusen, har en misstanke om at det er engelsk elvegrus...

Jeg har i en annen stue et 63L kar som ikke enda er satt opp p.ga flytting, vi trenger et nytt møbel, men burde jeg bare flytte kardinaltetraene dit og lage en helt ny befolkning? Da PH'en kræsjer?
Noen forslag hva jeg kan sette sammen i så fall?
Fiskesammensetning og ph
ph på mellom7 og7.5 er ypperlig til platy men ancistrus og kardinaltetra bør ha ph på 6.5.jeg har hatt kardinaltetra ned til ph 6.2.uten problemer.men jeg vet ikke om jeg vil anbefale å ha ancistrusen i den ph.mvh ildhale.
Ancistrus har ikke noe problem av og gå i ph på 6.2.
Skal du ha fiske"suppe"i karret så er ph på rundt 7 et greit sted og legge phen.
Veldig flott at du setter deg inn i hvilke vannverdier fiskene foretrekker
Syns ditt forslag om å sette tetraene over i den ledige 63 literen var et meget godt forslag! Da kan du ha det som bløtvannskar med tetra og corydiras feks og det andre som levendeføderkar, med hardt vann.

Men skal du senke ph effektivt bør du bruke eikebarkekstrakt. Det skal veldig mange eikeblader til for å senke ph, men fortsett å bruke bladene. Fiskene setter stor pris på å rote rundt i bladene, dessuten er det pent (syns jeg i alle fall) og naturlig å se på
Jo takk for svar Nå har jeg begynt å lete etter andre beboere for 63L og tror kanskje jeg har funnet et passende møbel for den.
Men jeg tenkte på http://akvaforum.no/profile.cfm?id=2890&tab=1
" Aphyosemion bivittatum"
Noen som har noen erfaring med disse? Jeg har nemlig ikke peiling, men jeg syntes de så fine ut og de passet angående PH verdien.

Men finnes de i vanlig dyrebutikk?
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap