Små snigler i vannet

hei jeg har et akvarium som jeg begynte på nytt. jeg kokte steinene og skylte den planten jeg hadde da og flyte med vann igjen. nå har det ståt i 4 uker men jeg så i dag når jeg renste vannet at det var bitte små snigler i vannet. masse av dem. de er svarte og gjennomsiktige ser det ut til. er veldig små. er disse farlige??
er det lurt og vente men fiska?
er det negativt?
hva er dette for noe,,,,, jeg har ikke sat snigler i tidligere heler så vet ikke hvordan de kan ha kommet oppi heler.


Plis hjelp meg. vet ikke hva jeg skal gjøre.
Plussmedlem
Har du kjøpt noen nye planter? Snegleegg og snegler kommer gjerne på denne måten.

Du har sannsynligvis fått såkalte "pestsnegler". "Pest" fordi de blir fort mange.
De er ikke skadelige for fisken, men mange slike snegler er ikke pent.
Du kan plukke de vekk med fingrene eller suge de vekk med en slange når du skifter vann.
Helt normalt! Man får gjerne med noen sneglegg med plantene man kjøper. Er vel nesten umulig å unngå snegler. Veldig mange syns det er problematisk, men da egentlig mest fordi de er ekle.. jeg har ennå tilgode å høre om den store prosenten av akvarister som syns de er skadelig. Og da som plantespiser osv. Jeg har aldri hatt problemer med snegler, heller tvert i mot, jeg vil ha snegler! De hører til i et vannmiljø, de spiser alger, forrester osv. De rydder litt her og der. Ser man nøye på sneglene er de faktisk morsomme og pene

Stikk innom tråden til Heidi så får du en dose med snegledilla. Okey, hun driver med litt andre snegler, men likevel -snegler!

Syns du at det blir for mange kan du skvise dem mot glasset, fiskene spiser gjerne snegla hvis de kommer til
ja jeg har to planter. og tre ting i akvariet. så det er trykt og få fisk i akvariumet.
Tilfeldig bekjentskap
© Ivar Simonsen
Reklame for plussmedlemskap