Skal hente nytt akvarium i dag:-)

Heisann.

Er helt fersk i gamet. Har et vagt minne ca 25 år tilbake, der vi hadde akvarium med neon tetraer og kysseguramier. Men i går kveld så fikk jeg napp på finn.no og kjøpte meg et 6-kantet kar.

[URL=http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19577445][/URL]

Hva trengs av utstyr? Ser det følger med diverse, men som sagt er helt fersk, så trenger litt veiledning.
Har skjønt at man skal vente med å ha i fisk til vannet og filteret har fått riktig bakterieflora, men hva med snegler? Gjelder samme "venteregel" der også?

Hva med planter? Noen planter som er lure å starte opp med i forhold til alger?

Fill me in. Er helt blank. Har prøvd å lese litt på forskjellige forum, føler meg rimelig usikker alikevel. Tar gjerne i mot hjelp.

På forhånd, takk.

Lars Petter

hmm... Den pumpen ser ikke helt bra ut så jeg ville nok anbefalt deg å kjøpe en ny

Det er veeeeldig mye å si og skrive så jeg bare lenker til denne her:

http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1003&thread_id=48060

Den er helt lik som denne vil bli, men der står det mye mye bra. Les avarieskolen under artikler her på forumet. Den venteregelen er på mellom 4 og 6 uker. Da kan du gjerne ha planter. Gjerne hurtigvoksende, men det står det også om i den jeg lenket til. Du kan også ha snegler i denne perioden.

Les gjerne denne også.

Ser ut som det du trenger generelt følger med. Hadde jeg vært deg ville jeg nok kanskje byttet ut grusen med sand, og vasket den nederste delen UTEN såpe. Det ser ut som det er godt med alger der...

Forresten så må jeg si at jeg blir glad når nybegynner spør her før de gjør noe, og ikke etter feilen allerede er gjort! Veldig lurt. Det rededr en del fiskeliv

Resten kan vi ta som det kommer. I innkjøringsperioden har du god tid til å trikse og mikse på innredningen og tenke godt igjennom hva slags fisk du skal ha. Les om alle fisk før du kjøper de. Få med deg hva slags temp. de skal ha, om de er lette eller vanskelige, om de agressive/vil spise andre fisk og alt slik.

Lykke til, og velkommen til er super hobby!
les litt her så finner du det meste
Takker for svar.
Filteret må byttes ja. Var gammelt og slitt, samt at det hadde gått hull på isolasjonen til ledningen.
Deilig å komme i gang.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap