Er begge disse gibbiceps

hei jeg har 3 stk Gibbiceps. jeg har hvertfall kjøpt/fått dem under det navnet. den ene ligner veldig på de i databasen. de to andre ligner ikke så mye annet en i fargene. den har rundere front og mindre og ikke så fin ryggfinne.

bilde 1 er av den jeg tror er gibbi og 2 og 3 er av den ene av de jeg er usikker på.

er ikke de beste bildene men er ikke så flink til å ta bra bilder igjennom glasset.
Ikke lett å se på bildene men de to nederste ser ut som en vanlig pleco

Store beist blir de begge to da
ser ut som de to siste kan være denne.
De blandes stadig sammen.
Forresten er ikke gibbier dyrere enn plecoer?? Da burde du kanskje ta en prat med butikken...
Takk
tusen takk. ser veldig ut som pleco ja. da vet jeg det når jeg må finne nye hjem til disse.
de to som sikkert er vanlig pleco fikk jeg gratis. de gikk i et veldig lite kar og ville ha det bedre i mitt kar, men det går jo ikke lange tiden før disse må finne seg nye hjem uansett hvor glad man er i de.
men sånn er det en så lenge til drømmen om et stort kar blir en realitet.
er det noe å få for disse i det hele tatt? den største plecoen er ca 12cm og gibbien er vel da 13-14 cm. det er målt hele kroppslengden inkludert halen siden jeg er usikker på hvordan man måler fisken.
jeg vet ikke hva prisforskjellen er på de i butikk siden du tror gibbier er dyrere. er bare gibbien jeg har kjøpt i butikk og den kostet 75 kroner og var da ca 7 cm +/-
Jon Mikael Narten
men det går jo ikke lange tiden før disse må finne seg nye hjem uansett hvor glad man er i de.

Da skjønner jeg ikke helt hvordan du har tenkt å ha gibbi heller? Den blir akkurat like stor som plecoen jo...
ettersom den ble kjøpt før jeg viste hvor stor den kunne bli. og de på butikken sa den ville passe bra i mitt akvarie. noe jeg fant ut var feil og vil selfølgelig gi den et bedre hjem når den trenger det og passe på og ikke gjøre samme feil igjen :P
Tilfeldig bekjentskap
© stina engerud
Reklame for plussmedlemskap