Hjelp til kampfisk

Jeg er såkalt nybegynner, og jeg vedder på at MANGE før meg har spurt om dette, men det er greit å få et direkte svar enn å søke rundt for hva andre har sagt

Jeg har noen få spørsmål:

for to dager siden kjøpte jeg en sikkelig fin blå kampfisk hann.
Han er kjempegrei, litt sky, gjemmer seg her og der... menmen..
Jeg har han i et lite men romslig 12l akvarium, med en plante og en liten
dekorasjon som ser ut som en stein bro.
Har også vannpumpe som han tydeligvis er VELDIG glad i!
Han henger stadig rundt pumpa, slynger seg rundt ledningen og gjemmer seg bak den og sånnt.

Spørsmålene er:
- Trenger jeg varmekolbe?
Vannet mitt er sånn cirka romtempratur og dama i butikken sa
at det var greit å ha kampfisk uten varmekolbe.

- Fisken min spiser ikke! Jeg gir den flakfor foreløpig, Tetramin heter det.
Har hørt at kampfisker muligens trives best med frossenfor, men kan det være noen årsaker til at han ikke spiser flakforet?
Han spiste noen få flak en gang men... så spytta han de ut!!
Jeg vet ikke hva dette er og håper på noen svar!

- Jeg skal ta med vannprøve å teste vannet i dyrebutikken om tre-fire dager, men jeg lurer på om det er vanlig at vannet er litt "melkete" i starten... det er ikke mye, man kan såvidt se det, men vannet er ikke helt 100% klart og fint.

- Hvor ofte bør jeg kjøpe ny sånn svamp-ting til rensepumpa?

- Kan det være noen årsak til at fisken min bare henger rundt den pumpa hele tiden? Han gjemmer seg bak den og flyter sånn stille over den og sånnt.
Hele tiden assa, en sjelden gang svømmer han litt her og der og gjemmer seg inni planten og sånn.

- Kan det hende at en pumpe kan være for sterk for akvariet? jeg har et 12l akvarium og når kampfisken min svømmer foran der vannet pumpes ut blir den blåst avgårde i stor fart!! Da syns jeg så synd på han og lurer på om dette ikke er farlig, eller om jeg muliggens bør skaffe en ny, "svakere" pumpe.