Corydoras aeneus spørsmål.

Hei.

Jeg har nylig skaffet meg noen Corydoras aeneus. Mitt spørsmål er om Rådasand 0.8 -1.2 mm er for grov for dem? Også tenkte jeg å fôre dem med Malle tabletter (Er bilde av en Corydoras på dem så jeg antar det går fint. + litt mygglarver.
Jeg har rådasand 0,8 - 1,2 i et kar, men skal få somlet meg til å bytte til finere sand snart. Denne sanda er grei ok, men jeg synes den er for grov. Det er ikke så lett å se om du bare har det ene karet med corydoras, men du skjønner det når du ser coryer på enda finere sand. Det er STOR forskjell i oppførselen deres. Ikke tvil om at de får bedre muligheter til naturlig adferd i finere sand.

Hva heter malletablettene du har tenkt å gi dem? Siden det er bilde av cory på boksen antar jeg at det er helt greit. Mange malletabletter er ment for algespisende fisk, mens coryer er i all hovedsak kjøttspisende. Derfor er det ikke alle malletabletter som passer like godt Mygglarver er en slager - de elsker dem
TetraTabiMin (Mat til alle bunnfisker) Dette er den ene typen malle tabletter jeg har.
Tabimin er helt greit å fôre med til coryer
Ypperlig Takk for hjelpen Elin.
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap