Har jeg for mange fisk?

Hei jeg har et akvarium på ca 205-250 liter er ikke helt sikker på hvor stor den er akkuratt.
Jeg har en eheim 2252 filter som skal være veldig bra:
http://www.webzoo.no/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=39&produktid=59&Navn=02.%20Fluval&HKatID=25

Dette er hva jeg har i akvariet:

14 l144 yngler
10 ansistrus yngler
6 malawier
2 gull gurami
5 black mollyer
2 andre fisker litt mindre enn gull gurami, vet ikke hvilken type
2 gabon reker
ca 5 amano reker
5 indiske kloreker
2 store eplesnegler
en del små eplesnegler

Akvariumet ser ikke "overfylt" ut, jeg tenker å flytte rekene hvis jeg får det til, til et annet akvariet som driver å kjøres inn akkuratt nå...

Hadde vært fint med noen tips, takk


Nei, akvariet i seg selv er ikke overfylt. Men bunnen på akvariet er. Du har mange dyr og fisk som lever på bunnen, så det høres ut som om dem bor i en storby. Mange på bakken, men nesten ingen fuler i luften. Men jeg skjønner deg. Det er mange kule dyr på bunnen din..



Aktiverte lenken din.


Når malleyngelen vokser til kommer de til å kreve sin plass og du har da for liten plass. Det som forundrer meg litt er at du har malawi i dette karet? I det hele tatt har du veldig forskjellig fisk som krever veldig forskjellige vannverdier. Er dette noe dyrebutikken har anbefalt deg å blande sammen?

Jeg håper at planen din er å skille av noen fisk siden du er i ferd med å starte et nytt kar
Jeg ville bestemt meg for enten vanlig ancistrus eller L144 og solgt unna en av gruppene, samt halvparten av den gjenværende - når disse blir store nok krysser de seg.
Tror også jeg ville satset på en annen ciklide enn malawi i et sånt selskapsoppsett.
Hei og takk for alle tilbakemeldingene.

Jeg er helt fers når det gjelder akvarium så jeg trenger masse tips, har endel "follow up" spørsmål som jeg håper dere kunne svare på.

- Hvor lang tid tar det før Mallene blir for store? de er nå ca 2-4 cm
- Hvem er det Malawi har forskjellige vannverdier med, og hvilken vannverdier triver de forskjellige fiskene jeg har med?
- Hvilken fisk bør skilles? Det andre akvariumet mitt er på 100l

- Hva skjer hvis vanlig ancistrus og L144 krysser?
-Hva er Ciklide?
- Hva er selskapsoppsett?
- Hvorfor kan jeg ikke ha malawi i mitt oppsett, eventuelt hva må jeg gjøre for at det skal gå bra?

Jeg tenker kanskje å selge eller flytte: Mollyene og gull guramiene?
Det første du nok bør gjøre er å lese om de forskjellige fiskene du har. Du kan søke dem opp i den flotte fiskebasen vi har her. Der står det hvilke vannverdier, størelse på akvarie mm de trenger.
Det er alltid lurt å lese om fiskene du har lyst på før du kjøper dem, sånn at du finner ut om de passer i ditt kar.

Siden du er helt fersk vil jeg på det sterkeste anbefale deg å lese disse artiklene:

Oppstart av akvarium

Vannverdier

Akvarium for fiskenes skyld?

Lykke til
Hei

Jeg sjekket fiskebasen og slik jeg forsto det så passer dyrene sammen i forhold til PH og Temperatur...

Kunne du gitt meg råd, jeg er mest interessert i Malawi, Maller og forskjellig typer reker.

Hvordan bør jeg sette opp?

Bør jeg selge mollyene og gullguramiene?
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap