Rare planter

Hei!
Kjøpte noen hornblad lignende planter på en auksjon.
De gror hvite røtter ut av sidenene på plantene.
De var ikke det når jeg kjøpte dem.

Hvorfor skjer dette?


Det første bildet er av plantene når det ikke er kommet røtter på dem.
jeg vet ikke så mye om dette.

men dette er vel røtter dvs at dette er vel en flyteplante også. er ikke bare røtter i bunn på denne her.
De plantene du har er 90% sikkert en Cabomba Caroliana. Søkefunksjonen funker ikke hos meg nå så du får bare søke Cabomba så finner du de 3-4 typene. Din er nok Caroliana.

De hvite røttene vokser ut hos meg og. Ofte kommer det nye skydd/avleggere ut der. Når de har fått voskt så har du "to planter i en stilk" så da kan du bare plukke den av og plante den på nytt. Jeg pleier å kutte mine ett stykke opp mot toppen når de blir for lange og de blir ugjevne. Da starter jeg øverst på stilken og følger den ned til der den begynner å bli ugjevn og kutter den av og planter begge i bunnen.

Bunnen av stilken vil ikke vokse videre, men den vil nesten garantert skyte nye skudd, slik at du kan få flere avleggere/planter/skudd

EDIT:
Nå får jeg søkt i basen. Fant ut når jeg sammenlignet at din er Caroliniana, bare at den ikke er fullt så grønn. Regner med den i basen har CO², slik at den blir skikkelig grønn. Den ligner på gul cabomba (aquatica), men det er neppe det..

Dine var litt ugjevne, så jeg ville evt lkatt toppen vokse litt for så å plante den på nytt!
Kan være cabomba aquatica. Tror det var slike jeg fikk med meg fra siste auksjon i Porsgrunn ihvertfall. Mine er litt "tettere", men.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap