Tenker å skaffe meg 22 liters akvarium

Jeg har i en god stund hatt lyst til å skaffe meg et akvarium, men har ikke følt trangen til å faktisk gjennomføre det før nå. Jeg har sett meg ut en 22 liters variant av noe liknende denne tanken.

Jeg er student og bor i et veldig lite rom i et kollektiv sammen med fem andre folk, så det er ikke særlig praktisk med et stort akvarium uten et fast bosted.

Har lett etter fisker som klarer seg fint i så små tanker, og så langt har jeg ikke funnet noe veldig lovende. Utenom kirsebærrekene (som forøvrig ikke kommer opp når jeg søker på "tank størrelse i liter" fordi minstestørrelsen for kirsebærrekene er 10 liter, mens minstestørrelsen i søkemotoren er 20)
En koloni på 10 til 15 kirsebærreker burde vel gå fint i en så liten tank? (pøser selvfølgelig på med to-tre planter og et falskt rev)

Men jeg vil gjerne vite deres anbefalinger for en sånn tank. Jeg har allerede spurt hull i hodet på tre dyrebutikkansatte i løpet av de tre siste dagene.

Jeg har enda ikke sett meg ut et filter til akvariet, men det må vel bli et bunnfilter som filtrerer igjennom sanden.
Og det er en annen ting jeg lurer på; Hvis jeg kun har reker i tanken, hvor ofte trenger bunnen å rengjøres/"støvsuges"? Og siden rekene hovedsaklig holder seg på bunnen, er det noen fare for at de suges opp i slangen under rengjøringsprossessen?

Og siste spørsmålet jeg kommer på for øyeblikket: Hvis jeg skal ha fisk også i skvariet (regner med jeg trenger ei malle for å hjelpe til med algespisingen, eller noen andre småfisk hvis det ikke blir for trangt i tanken) så har fisk og skalldyr ganske forskjellige krav for hardhetsskalaen i vannet. Flere akvarieholdere jeg har snakket med har ikke nevnt det en gang, og andre har ikke giddet å måle det i det hele tatt (men dyra i tanken klarte seg fint likevel) så jeg har ikke trodd det var så viktig. En av arbeiderne i den lokale dyresjappa sa man bare trengte å måle verdiene sånn to ganger i året.